הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשל אחריותה לתאונת הדרכים הקשה בניו יורק: חב"ד תשלם 43.5 מיליון דולר
מכה לחסידות הגדולה בעולם. משפחתה של ילדה שנפגעה מאוטובוס בבעלותה תפוצה בסכום עתק, עורך דינה היהודי של המשפחה "צדק נעשה בבית המשפט בברוקלין"

חבר המושבעים בבית המשפט שבברוקלין ניו יורק פסק אמש כי חסידות חב"ד תיאלץ לפצות ב-43.5 מיליון דולר ילדה אפרו-אמריקנית שבשנת 2007 נפגעה אנושות על ידי אוטובוס בבעלות החסידות.

פסק הדין שניתן כנגד "החסידות המאוחדת של לובביץ'" הוגש לאחר שבועיים של דיונים אינטנסיבייים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית החסידות ברחוב 770 איסטרן פארקווי (צילום: Chabadinfo)

האירוע החל כאשר הילדה (ששמה עדיין אסור לפרסום) אז בת ה-4, חצתה בקיץ 2007 את שדרת נוסטראנד המרכזית שבברוקלין. בעודה חוצה דרך מעבר החצייה, נהג אוטובוס הילדים שנאור בראונשטיין ביצע פנייה ימינה שבמהלכה ביצע מספר עבירות תנועה שבסופן נרמסה הילדה תחת גלגלי האוטובוס.

כוחות החירום פינו אותה לבית החולים רמב"ם בברוקלין עם שברים בגולגולת ונזקים חמורים בגפיים. הילדה בילתה כחודש ימים במחלקת הטיפול הנמרץ שבבית החולים עם נזקים בריאה, באגן, ובעצם הירך, כשבעקבות נזקים נוספים במערכת דרכי השתן היא עד היום מתקשה להתפנות לשירותים באופן עצמאי. לאחר התאונה נאלצה הילדה גם לעבור תהליך השתלת רחם.

 

אוטובוס של החסידות (צילום: Chabadinfo.com)

עורך דינה היהודי של משפחת הילדה סנפורד רובינשטיין מסר "צדק נעשה בבית המשפט בברוקלין אך לצערנו דבר לא יוכל להשיב את הנערה (כיום בת 16) למצב הפיזי שלפני התקרית הנוראית. עם זאת בשל פס"ד תוכל הנערה לזכות לטיפול רפואי ראוי ולביטחון כלכלי למשך שאר ימי חייה".

אביה של הנערה טיירון קארבון מסר כי "אני מאד שמח שהכל הסתדר עבור בתי, דבר לא ישיב אותה למצב בו הייתה, אך זה יעזור לה בהמשך חייה".

דוברי החסידות ובראונשטיין עצמו סירבו למסור תגובה לעיתוני ניו יורק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE