הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מזה עשור: קליפורניה מאבדת תושבים
ההערכות היו שכמות התושבים במדינה תחצה את רף 40 המיליון במהלך השנה הנוכחית, אך משרד האוצר בסקרמנטו מעריך כי המדינה איבדה קרוב ל-40 אלף איש. הסיבה המרכזית, לטענת רבים, היא משבר הדיור החמור

יותר אנשים עוזבים את קליפורניה מאשר עוברים אליה, דבר שככל הנראה קורה בגלל משבר הדיור החמור שפוקד את המדינה. ובכל זאת, עדיין מדובר במדינה הגדולה ביותר בארה"ב עם קרוב ל-40 מיליון תושבים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

אתמול (שישי) פרסם משרד האוצר בבירת קליפורניה, סקרמנטו, כי לפי ההערכות במדינה ישנם 39.96 מיליון איש. רבים העריכו כי קליפורניה תחצה את רף 40 מיליון התושבים כבר השנה, אך הנתונים המפתיעים דווקא מראים כי עשרות אלפים בחרו לעזוב את המדינה.

כאשר מחשבים את שיעור התמותה לעומת שיעור ילודה, קליפורניה נמצאת בפלוס של 180 אלף ב-12 החודשים האחרונים. אך כאשר מחשבים את הנתונים ביחד עם אנשים שעזבו את המדינה והגיעו אליה, קליפורניה נמצאת במינוס של קרוב ל-40 אלף איש.

מדובר בפעם הראשונה שבה יותר אנשים עזבו את המדינה מאשר הגיעו אליה מאז מפקד האוכלוסין האחרון שנערך בשנת 2010.

 

"יש הרבה משרות, אך אין את מי שימלא אותן" (צילום: Shutterstock)

 

"לא מעט אנשים בכלל לא מנסים לעבור לגור פה כי הם לא מוצאים דיור במחיר סביר", מסביר דאוול מאיירס, מרצה לתכנון ודמוגרפיה ב-USC, "יש הרבה משרות בקליפורניה, אך אין מי שימלא אותן".

בפועל, 158 אלף איש עברו לקליפורניה ב-12 החודשים האחרונים, אולם 197 אלף עזבו אותה. שיעור האבטלה בקליפורניה עומד על 3.9%, הנמוך ביותר שידעה המדינה המוזהבת מאז ומעולם. אך, כאמור, משבר הדיור גובה מחיר כבד, ובשנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בכמות אישורי הבנייה שניתנו - דבר המלמד על כך שמשבר הדיור רחוק מסיומו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE