הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף יעד התיירות הפופולארי ביותר לשנת 2019 והוא מפתיע במיוחד
Lonely Planet: מדינת אוזבקיטן שבמרכז אסייה עדה לעליה עקבית במספר התיירים הפוקדים אותה, והסיבות רבות ומגוונות - מביטול הויזות, ושיתוף חוויות ברשתות החברתיות

היעד אוזבקיסטן, אשר עד לא מזמן היה זר לתיירים מן המערב, בעלייה של ממש.

המדינה העשירה, מבחינה תרבותית והיסטורית, בפרט ואזור מרכז אסייה בכלל, הוכתרו ליעד המוביל של השנה החדשה, על ידי האתר Lonely Planet. בין הסיבות: גישה קלה יותר וחוסר נחיצות בויזה (אשרת שהייה).

 מגזין "אקונומיסט" גם הוא ציין לטובה את היעד וקורא לו "האומה המתפתחת ביותר לשנת 2019", תודות לרפורמות ציבוריות שתפסו תאוצה בשנה החולפת. יתרה מכך, היסטוריה המקום העניפה, הטבע הפראי והאוכל הטעים תרמו לעלייתה של המדינה האסייאתית והפכו אותה ליעד מבוקש.

נסיעה ללא ויזה:

שנה הבאה הולכת להיות השנה של אוזבקיסטן כך נראה, זאת בעקבות רפורמות מבורכות אשר, בין היתר, מיתרות את תהליך הוצאת הויזה לשם כניסה למדינה (מתחת ל-30 ימים). ביטול הויזה הינו חלק ממהלך שאפתני של נשיא אוזבקיסטן, שבקאט מירזיוייב, המבקש לעלות את התיירות למדינתו.

כאמור, מבקרים מ-65 מדינות המבקשים לבקר במדינה, עד 30 ימים, רשאים לטייל בה ללא ויזה; בנוסף, הצגת מערכת ויזה אלקטרונית שתפשט את התהליך, עבור אזרחים מ-77 מדינות שונות, לרבות ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נוכחות גבוהה ברשתות החברתיות

ביטחון ואבטחה:

תיירים המבקשים לטייל באוזבקיסטן צריכים לנקוט משנה זהירות, כך מורה משרד החוץ האמריקני. המשרד מתריע כי קיימת סבירות לביצוע פיגועי טרור, כמו גם אי סדרים בקרב האוכלוסיה המקומית.

למרות זאת, מרגיע משרד החוץ, "לרשויות המדינה רמת כוננות גבוהה, נוסף על מערך אבטחה מקיף ואגרסיבי, שתפקידו לעצור אירועים חריגים; מספרים רשמיים מצביעים על ירידה במספר מקרי אלימות נגד תיירים".

למרות הסתיגויות משרד החוץ, נראה כי המתיילים הסקרנים לא עוצרים: מספר התיירים הזרים שפקדו את המדינה עלה משמעותית, כאשר 6.4 מיליון תיירים ביקרו במדינה בשנת 2018, לעומת 1.9 מיליון מבקרים בשנת 2014.

 

מבנה היסטורי - דרך המשי

אוצרות היסטוריים:

אולי הדבר המושך ביותר במדינת אוזבקסיטן, ומרכז אסייה בכלל, הוא אינספור מקומות קדושים ששרדו במשך אלפי שנים. החל במגוון רב של מקדשים וצריחים, המצויים ברחבי הערים סאמרקאנד ובוקהאר, וכלה ברכס המושלג של הרי "טיאן שאן".

ארגון האומות המאוחדות, שבוחר בקפידה אזורים בעלי חשיבות תרבותית והיסטורית, הוסיף לרשימה את הערים האוזבקיסטניות בוקהארה, סאמרקאנד, קיווה, ושאקחריסאבז.

נוכחות ברשתות החברתיות:

בשנים האחרונות, תודות לרשתות החברתיות, אוזבקיסטן חווה "ריענון" תדמיתי, בעקבות שיתוף תמונות וחוויות של תיירים רבים.

איזכורי "הַשְׁטָג" רבים דוגמת VisitUzbekistan ,#VisitTashkent ,#VisitSamarkand#, ו- TravelCentralAsia#, הפכו פופולארים בפלטפורמות השונות.

המדינה אף הזמינה "בלוגריי תיירות ואוכל" שיטיילו ויקדמו את היעד המרוחק. "הבלוגרים התמקדו במערך רחב של אטרקציות... יעדים אהודים במיוחד הם סאמרקאנד, קניון צ'ארין, קאראקול, הרי פאן ועוד רבים אחרים", כך לפי השגרירות.

 

פילאף - מנת האורז הלאומית

סצנת האוכל

המטבח האוזבקי מאופין בטעמים חזקים ושלל מנות אורז מקומיות - הפופלארית מבניהן היא הפילאף, זו גם המנה הלאומית. פליאף היא מנת אורז המבושל לאיטו, יחד עם בצל, גזר ובשר.

בלוגר האוכל המצליח, מארק וואיינס, כמו רבים אחרים, מבקר יעדים מרוחקים ומשתף חוויותיו עם הקוראים. וואיינס מציין לשבח את שוק צ'ורסו (Chorsu Bazaar), שם ניתן לטעום מאכלים שונים ולהתרשם מתרבות האוכל המקומית. "זו חגיגה לעיניים - חגיגה של בשר, תבלינים, פירות, ירקות ושאר התוצרת המקומית. כיפת השוק מזכירה מוזיאון - ממש מוזיאון של שוק".

 

"שוק צ'ורסו" Chorsu Bazaar

"שוק צ'ורסו" Chorsu Bazaar

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE