הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"האם אני גוסס?! להירגע או להילחץ?": סיכוי מוגבר להופעת תסמיני התקף לב ושבץ, במהלך תקופת החגים
"קניות של הרגע האחרון, פגישה מחודשת עם בני משפחה שלא ראיתם הרבה זמן, וויכוחים משפחתיים, שתיית אלכוהול מרובה, מאכלים לא מזינים, תיירות מוגברת; כל אלה תורמים ללחץ ולעומס על הלב, שמצידם מעלים את הסיכויים לקבלת התקף לב או שבץ באופן משמעותי (37%)"

בערב חג המולד עולה הסיכוי לקבלת התקף לב ב-37%, כך קובע מחקר חדש שפורסם בידיעון הרפואי BMJ; עוד סביר להניח כי ההתקף יגיע בסביבות השעה 10:00 בערב, אחרי ארוחת החג. לחץ והרגלי אכילה, סביב תקופת החג בפרט, הם הגורמים המרכזיים.

"קניות של הרגע האחרון, פגישה מחודשת עם בני משפחה שלא ראיתם הרבה זמן, וויכוחים משפחתיים, שתיית אלכוהול מרובה, מאכלים לא מזינים, תיירות מוגברת; כל אלה תורמים ללחץ ולעומס על הלב, המעלים את הסיכויים לקבלת התקף לב או שבץ באופן משמעותי", הסבירה ד"ר כריסטופר קלי בתוכנית הבוקר של CBS.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterstock

קלי וד"ר מארק איזנברג, מחברי הספר "Am I Dying?! Should You Chill Out or Freak Out? A Complete Guide to Your Symptoms and What to Do Next" ("האם אני גוסס?! להירגע או להילחץ? המדריך לסימפטומים ואיך לפעול הלאה"), מתריעות את הקוראים לא להתעלם מסימפטומים אמיתיים של התקף לב. "אנשים לא רוצים להרוס את המסיבה, הם לא רוצים לפנות לחדר מיון, אז הם מחליטים לחכות - זוהי הטעות הגדולה ביותר שכן התקף לב אינו מחכה", אמר ד"ר אייזנברג.

מה הם אותם תסמינים אליהם אנו צריכים להיות ערים?

כאבים בחזה:

"אם כואב לך החזה למשך מספר שניות קצרות, או שכואב לך כאשר אתה נוגע באזור - כנראה שמדובר בהתכווצות שרירים מתעתעת. אם אתה חש כבדות בחזה, במיוחד באם מופיעה יחד עם קוצר נשימה וסחרחורת שלא עוברים, ככל הנראה שתצטרף להתקשר למוקד החירום".

 

אילוסטרציה

כאבי רגלים:

"כאבים ברגלים שכיחים מאוד, בלשון המעטה, והגורמים להם שונים ומגוונים. הדאגה המרכזית במקרים אלו, היא הימצאותו של כריש דם שיכול לגרום לסיבוכים. אז, אם הייתם נייחים למשך מספר שעות (טיסה, נסיעה ארוכה) ולאחר מכן חשתם כאב ברגל אחת, שנראית נפוחה ו/או אדומה, ככל הנראה מדובר במצב חרום. מנגד, אם אתם מרגישים שמדובר בהתכווצות שרירים בשני רגליכם, בעקבות עמידה ממושכת לדוגמא, רוב הסיכויים שהמצב שפיר".

 

אילוסטרציה

יובש בגרון:

"יובש בגרון הינו שכיח למדי, במיוחד בתקופת החורף בה האויר יבש מן הרגיל, אך אם היובש מופיע יחד עם שיעול, חום ו/או צמרמורת, יש לפנות לרופא. ברור לכולם שעונת השפעת בעיצומה".

 

אילוסטרציה

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE