הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כאב ראש, כאב ראש": ארגון התרופות האמריקני מאשר תרופה חדשנית לסובלים ממיגרנה
בשורה משמחת לסובלים ממיגרנות - ה-FDA אישר תרופה חדשה ומסוכנת פחות שתעניק מזור לבעיה הרפואית השכיחה

מנהל המזון והתרופות האמריקני אישר תרופה בשם "אוברוג'פנט" (Uborgepant) המטלפת בכאבי ראש עזים, מיגרנות. תרופה שאולי תעניק, למי מהסובלים, מזור לבעיה; מזור אותו תרופות אחורות אינן מצליחות להעניק.

התרופה תשווק תחת השם "אוברלוי" (Ubrelvy) על ידי חברת התרופות "Allergan.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterstock

התרופה תהיה אפקטיבית במקרים של מיגרנה, יחד או ללא סממני כאב ויזואלים (ראיה לקויה או מטושטשת, נקודות מרצדות וכיוצ"ב) המצביעים על התכווצות מסוכנת של כלי הדם. (נפוץ בקרב 20% מהסובלים ממיגרנות).

על פי הצהרתה של ד"ר בילי דן, המכהנת כראש מחלקת מדעי המוח במנהל התרופות האמריקני, "'אוברלוי' משקפת התקדמות חשובה בטיפול במיגרנה אקוטית, והיא התרופה הראשונה מסוגה שאושרה".

במחקר שנערך בחודש האחרון, התרופה הראתה אחוזי שיפור גבוהים, בהשוואה לתרופת הפלציבו (Placebo), כשיותר מ-19% מן המשתתפים העידו שחשו הקלה מלאה בכאב בתוך שעתיים, כאשר 40% דיווחו על הקלה בתסמינים המציקים הקשורים למיגרנה, דוגמת רגישויות שונות לאור ולרעש.

כשמנגד, עם נתילת תרופת הדמה, 12% העידו שחשו הקלה בכאבים, כש-28% חשו בהקלה בתסמנים, כאמור. בחילה, עייפות ויובש בפה היו תופעות הלוואי השכיחות ביותר.

 

התרופה החדשה

תרופות ללא מרשם, דוגמת איבופרופן (Ibuprofen) או אספירין, הוכחו כיעילות כשנלקחות בסמוך להופעת תסמינים ראשונים. באם טיפול זה אינו יעיל ניתן סוג אחר של טיפול; טיפול הכולל בדרך כלל סוג אחר של תרופות מרשם המכונות "טריפטאנס" (Triptans), חזקות ואפקטיביות יותר אך מסוכנות למטופלים הנוטים למחלות לב ושבץ. משפחת תרופות זו מקלה את הכאב באמצעות כיווץ כלי דם באזור המוח. מצד שני, התרופה שאושרה מפיגה את הכאב ופועלת נגד קולטני הכאב (ולא כלי הדם).

40 מיליון באמריקה ומיליארד אנשים ברחבי העולם סובלים ממיגרנות. 1 מתוך 5 נשים ו-1 מתוך 16 גברים, מאובחנים כחולים במחלה, כך לפי הקרן האמריקנית לחקר מיגרנות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE