הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הנוקמים", בילי אייליש ודונלד טראמפ: אלה ערכי ויקיפדיה המובילים של 2019
כמדי שנה, פורסמה רשימת הדירוג של הערכים באתר הפופולארי. תעשיית הסרטים והסדרות מככבת בדירוג, ואילו פוליטיקאים דווקא נמצאים הרחק מאחור

האתר ויקיפדיה מדורג בין 10 אתרי האינטנרט הפופולאריים בעולם, ולכבוד סוף השנה פורסמה רשימת הערכים המובילים באתר. לפי קרן ויקימדיה המפעיל את האתר, סרטי קולנוע וסדרות "השתלטו על רשימת הערכים המובילים יותר מכל שנה קודמת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ, "הנוקמים: סוף המשחק" ובילי אייליש מילאו את הרשימה (צילום: AP / ויקיקומונס / Getty Images)

 

"הנוקמים: סוף המשחק", הסרט ה-22 בסדרת הקומיקס של מארוול שגרף 2.8 מיליארד דולר במהלך הקרנתו בבתי הקולנוע היה הערך המוביל ב-2019 עם קרוב ל-44 מיליון כניסות. שני סרטי קומיקס נוספים, "הג'וקר" ו-"קפטן מארוול", נכנסו אף הם לרשימה.

סרטים וסדרות שמספרים את קורות חייהם של מפורסמים או של אירועים גדולים גם כיכבו ברשימה. כך למשל, סולן להקת "קווין", פרדי מרקיורי, נכנס למקום הרביעי ברשימה עם כ-26.8 מיליון כניסות לערכו. אסון צ'רנובל, שעליו הופק סדרה מטעם רשת HBO, מדורג במקום החמישי עם כ-25 מיליון כניסות. הפתעה נרשמה כאשר הזמרת הצעירה, בילי אייליש, דורגה במקום ה-9 ברשימה עם כ-16.6 מיליון כניסות.

"משחקי הכס", סדרה נוספת של HBO אשר שידרה את עונתה האחרונה (והמעט מאכזבת לדעת רבים) במהלך השנה האחרונה דורגה במקום ה-14 עם יותר מ-15 מיליון כניסות. "רשימת הערכים המובילים של השנה מעניקה מבט למה שעניין את הגולשים", אמרו בקרן ויקימדיה.

 

סדרות HBO כיכבו בדירוג השנתי (צילום: ויקיקומונס / HBO)

 

מעבר לעולם הבידור, גם פוליטיקאים רבים מדורגים ברשימה: ערכו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, דורג במקום ה-18 עם 13.9 מיליון כניסות. חברת הקונגרס הדמוקרטית השנויה במחלוקת, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, סגרה את הטופ 25 עם 11 מיליון כניסות.

בוויקימדיה ביקשו להבהיר כי הרשימה מתייחסת לנתונים שנאספו בין ה-1 בינואר ועד ה-15 בדצמבר, ובתחילת השנה הבאה תפורסם הרשימה המלאה שתכלול את הנתונים עד ה-31 לחודש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE