הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה נגד "פרונטיר": נשים הותקפו מינית בטיסות, חברת התעופה סירבה לשתף פעולה עם החקירה
מהמסמכים שהוגשו לביהמ"ש הפדרלי בקולורדו עולה כי שתי נשים עברו הטרדה דומה, אך צוות האוויר סירב להעביר אותן למושב אחר ולא דיווח על המקרה. כאשר חוקרי ה-FBI פנו אל חברת התעופה בבקשה לקבל את רשימת הנוסעים, הם סורבו

שתי נשים הגישו תביעה כנגד "פרונטיר איירליינס" בטענה שהוטרדו מינית ע"י נוסעים במהלך טיסות ושחברת התעופה האמריקאית סירבה לשתף פעולה עם רשויות החוק שחקרו את המקרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

התביעה הוגשו מוקדם יותר החודש בבית המשפט הפדרלי בדנבר, העיר בה נמצא בסיס חברת התעופה המתמחה בטיסות לואו-קוסט. מהמסמכים שהוגשו לביהמ"ש עולה כי פרונטיר "כשלה באכיפת מדיניות ונהלים ברורים למנוע, להרתיע או להגיב בצורה הולמת אחרת לתקיפות מינית הקורות במהלך טיסות". יתרה מכך, ראשי חברת התעופה מואשמים באי-שיתוף פעולה עם חוקרי המשטרה שבחנו את הנושא.

כך למשל, אחת התובעות - לנה רמזי - סיפרה שטסה בחברה בשלהי אוקטובר 2018 כאשר לפתע הרגישה שנוסע שישב בשורה מאחוריה נגע בחזה שלה. לטענתה, היא מיד פנתה לצוות האוויר וסיפרה על המקרה, אך לא התאפשר לה לעבור מושב. אם לא די בכך, הדייל לא דיווח על המקרה ולא ביקש מהמשטרה להגיע לשער העלייה למטוס עם הנחיתה ביעד.

רמזי פנתה ל-FBI (היות שהטיסה עברה בין שתי מדינות, מדובר בעבירה פדרלית), אך פרונטיר סירבה למסור את זהותו של האדם שישב מאחוריה, כמו גם של נוסעים נוספים שישבו באזור שהיו עשויים להיות עדים למקרה.

התובעת השנייה, ששמה לא פורסם (בתביעה היא מוזכרת רק כ"ג'יין דו"), טענה שעברה חוויה קשה בדומה לרמזי כחודש לאחר המקרה הראשוני. היא עלתה על טיסת פרונטיר בנובמבר 2018 ועברה תקיפה מינית, וכאשר דיווחה על כך לדייל הוא לא העביר את הנושא לבדיקה וחברת התעופה שוב סירבה למסור את זהותם של התוקף או עדים אפשריים.

 

פרונטיר איירליינס. התביעה הוגשה נגדה בדנבר בה החברה ממוקמת (צילום: Shutterstock)

 

ג'ניפר דה לה קרוז, דוברת פרונטיר איירליינס, הסבירה כי היא לא יכולה להגיב על תביעה שמתנהלת כעת: "עם זאת, אני כן יכולה לומר שבטיחותם של הנוסעים ושל אנשי הצוות נמצא בראש סדר העדיפויות שלנו. יש לנו מדיניות ברורה בנוגע להתנהגות לא נאותה ועבירות לכאורה המתרחשות במהלך טיסות", היא אמרה.

בתביעה צוין כי ב-FBI טענו שבשנת 2018 נרשמה "עלייה מדאיגה" בכמות התקיפות המיניות המתרחשות במהלך טיסות: "ב-FBI המליצו לטייסים ולצוות האוויר להודיע על מקרים כאלה לרשויות אכיפת החוק עוד לפני הנחיתה ביעד, ובמקרים מסוימים אף לנחות ביעד חלופי".

לא ידוע אם התובעות דורשות פיצוי כספי על ההטרדה שעברו, אך במסמכי התביעה נכתב כי "לפרונטיר איירלינס החובה להגדיר ולאכוף מדיניות ונהלים שימנעו תקיפות מיניות וירתיעו את התוקפים. חברת התעופה גם חייבת להגיב בהתאם כאשר מקרים כאלה קורים, בדיוק כמו מקרים של אלימות מצד נוסעים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE