הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"איום מוחשי ומידי": אחוזים גבוהים מהרגיל לפגיעת אסטרואיד בעל עוצמה של פצצת גרעין
בנאס"א לוקחים ברצינות כל תרחיש וכבר שלחו לווינים שיבדקו מקרוב את RF 2010. במקביל בסוכנות החלל חושבים גם לטווח ארוך למול איומים מסוכנים בהרבה. "עם הטכנולוגיה הקיימת נוכל ליירט סכנות אלה"

אסטרואיד בעל אפקט פגיעה פוטנציאלי של פצצה גרעינית בגדול בינוני עושה את דרכו לכדור הארץ ועתה בשונה מפעמים קודמות בהן ייתכן שקראתם על כתבה משעשעת או דמיונית בנושא, נדמה כי סיכויי הפגיעה שלו במין האנושי הם עצומים במונחים אסטרופיסיקליים- 5.3% סיכוי לפגיעה ישירה.

על פי האסטרופיסיקאים בנאס"א, RF 2010, שהתגלה לפני כתשע שנים ומאז נמצא במעקב יום-יומי עלול לפגוע בכדוה"א בעשור הקרוב ולמרות שמדובר באסטרואיד קטן (בקוטר של כ-17 מטרים) הרי שהוא בהחלט מסוגל לגרום למידת הרס בקנה מידה היסטורי.

משקל RF 2010 מוערך בכ-1.2 מיליון פאונד, ועל פי נתונים אלה פגיעתו מסוגלת לייצר פיצוץ של כ-9 קילוטון, שהם לא פחות מ-9,000 טון של TNT, לשם השוואה הפצצה בהירושימה מוערכת בכ-13 קילוטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אסטרואיד (צילום: אילוסטרציה)
 
נכון לעתה RF נע במהירות של כ-5.1 קילומטרים בשנייה, או כ-11,408 מייל בשעה, עם זאת כאשר יתקרב לנקודת הפגיעה עם כוכב הלכת שלנו האסטרואיד יאיץ את מהירותו לכ-12.26 קילומטר לשנייה שהם 27,424 מייל לשעה מה שיגרום לאפקט פגיעה קשה יותר. עוד נמסר מסוכנות החלל האמריקנית כי "בהינתן מספר שנים של אזהרה מראש, טכנולוגיה קיימת תסיט את האסטרואיד הרחק ממסלול הפגיעה עם כדור הארץ''.
 
עם זאת חשוב לציין שטכנולוגיה זו טרם נוסתה בפועל.  בכל יום כדור הארץ מופצץ בלמעלה מ-100 טונות של אבק וחלקיקים, בערך אחת לשנה אסטרואיד בגודל של מכונית פוגע באטמוספירה, יוצר כדור אש מרשים, ונשרף לפני שהוא מגיע לקרקע.

אך אם הוקל לכם בידיעה שיש בידנו טכנולוגיה להסיט את RF מפגיעה ישירה בכדור הארץ, וכי בכל זאת מדובר באסטרואיד קטן יחסית, מעניין איך תרגישו כשתשמעו על אחיו הגדול של RF, הלא הוא Bennu 101955 הקרוי על שם אחת מאלילי המיתולוגיה המצרית ושגם הוא עושה את דרכו אלינו וכאשר הוא נושא בקרבו פוטנציאל הרס חסר תקדים.

במידה ש-Bennu אשר מקיף את השמש אחת לשנה וחודשיים, יחליט להיכנס לשטח שבין הירח וכדור הארץ, מסלולו ישתנה, ואז מאד יתכן כי האבן בקוטר 490 מטר, ובגובה מגדל האמפייר סטייט במשקל 60 מיליון טון הנעה במהירות של כ-60,000 מייל בשעה, תפגע בתושבי הכדור.

 

Benno 101955 (צילום: Wkipedia)

 

בשונה מ-RF , סיכויי הפגיעה של בנו נמוכים בהרבה, ומוערכים כעת בכ-0.00092 אחוז, שהם בערך סיכוי של אחד לאלף. גם תאריך הפגיעה של בנו שונה בהרבה, ואם וכאשר יקרה הדבר הרי שהדבר יתרחש ברבע האחרון של המאה ה-22.

פגיעת Bennu 101955 תשחרר כמות אנרגיה המשתווה ל-1,200 מגה-טון של TNT, לשם השוואה, הנשק הגרעיני העוצמתי ביותר שנעשה בו שימוש עד כה נמדד בכ-55 מגה-טון.

נאס"א עובדת על בניית תוכנית מגננה כנגד האסטרואיד שהתגלה בשנת 1999 ושגילו מוערך בכ-4.5 מיליארד שנים.

בינתיים ראוי שנתמקד ב RF, בכל זאת, כנראה שלא נהיה כאן עד סוף המאה ה-22...

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE