הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות חוק חדש בקליפורניה: הממשל יממן בתי כלא פרטיים למהגרים
בשבוע שעבר הוענקו חוזים בקרוב ל-7 מיליארד דולרים למספר חברות שיפעילו מתקנים שבהם יעשו שימוש ICE. במשרד המושל זועמים, שכן בשבוע הבא ייכנס לתוקף חוק שיאסור על הפעלת בתי כלא מסוג זה. דוברת ICE: "חוקים ברמת המדינה שנועדו לשבש את החוק הפדרלי פוגעים בביטחון של כל התושבים"

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא טראמפ העניק בשבועות האחרונים חוזים בסך מיליארדי דולרים לחברות פרטיות כדי שאלה יפעילו מתקני כליאה למהגרים ברחבי קליפורניה, וזאת למרות בשבוע הבא יכנס לתוקפו חוק שיאסור על כך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתקן הכליאה הפרטי בעיר אדלנטו שבו עושה שימוש רשות ההגירה ואכיפת המכס (צילום: AP)

 

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון חתם המושל, גאווין ניוסאם, על חקיקה שאוסרת על חתימת חוזים עם בתי כלא למטרות רווח. החוק יהפוך לרשמי ביום רביעי הבא, הראשון בינואר, ותומכיו מקווים כי המהלך יגרום לרשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) לבחור במדינות אחרות כאשר יסתיימו החוזים הקיימים.

אלא שביום שישי האחרון, הממשל הפדרלי הודיע על מתן חוזים בסך 6.8 מיליארד דולר למספר חברות, כדי שאלה יפעילו מתקני כליאה למהגרים בסן דייגו, קלקיסקו (עיירת גבול הסמוכה לעיר המקסיקנית מקסיקלי), אדלנטה (הסמוכה לעיר ויקטורוויל) ובייקרספילד. מדובר במתקנים שיאכלסו כ-4,000 מסתננים לכל הפחות.

 

לטענת ICE, הפעלת בתי הכלא בקליפורניה מאפשרת לעצורים להיות קרובים יותר לבני משפחתם וייצוג משפטי (צילום: AP)

 

ב-ICE הגיבו לביקורת לפיה הם מנסים לעקוף את החוק החדש והסבירו כי הממשל הפדרלי אינו כפוף לחוקים המדיניים. יתרה מכך, ב-ICE אף הסבירו כי פתיחת מתקני הכליאה תסייע למהגרים: "יותר מתקנים בקליפורניה, שם נעצרים לא מעט מן המסתננים, תביא להפסקת כליאתם מחוץ למדינה ובמקומות המרוחקים מבני משפחתם, חברים וסיוע משפטי", אמרה פייג' היוז, דוברת הארגון, "חוקים ברמת המדינה שנועדו לשבש את החוק הפדרלי פוגעים בביטחון של כל התושבים", היא הוסיפה.

ויקי ווטרס, דוברת מטעם משרד המושל, אמרה שמדובר בניסיון לעקוף את רצון התושבים בקליפורניה: "בתי כלא למטרות רווח, לרבות כאלה בעלי חוזים עם ICE, מנוגדים לערכים שלנו ואין להם מקום בקליפורניה. המאמץ של הממשל הפדרלי לעקוף את הסמכות של קליפורניה צריך להיפסק", היא אמרה.

 

בתוך מתקן הכליאה באדלנטו (צילום: AP)

 

חברת GEO Group זכתה במכרז להפעלת שני מתקני כליאה, אחד באדלנטו (כ-2,700 אסירים) ואחד נוסף בבייקרספילד (כ-1,800 אסירים) במשך חמש שנים, עסקה השווה כ-3.7 מיליארד דולר. לטענתה, המהלך יניב הכנסה של כ-200 מיליון דולר (במס הכנסה ובמסים נוספים) ויצור כ-1,200 משרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE