הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בן ה-9 המואשם ברצח חמישה בני משפחה יעבור בדיקה פסיכיאטרית
שני אחיו הקטנים, סבתו, אביו החורג, ועוד בת משפחה קיפחו את חייהם בשריפה שמאחוריה עומד על פי הטענות קייל אלווד, אך עורך דינו טוען "הילד סובל מהפרעות נפשיות שהועברו אליו גנטית דרך אימו ואינו כשיר לעמוד למשפט"

לפני קצת יותר מחודשיים כאשר נחשף כתב אישום בגין רצח של חמישה בני אדם שנשרפו חיים בביתם, אמריקה כולה חוותה זעזוע לאחר שהתברר כי הנאשם במעשה הינו קייל אלווד תלמיד כיתה ג' בן ה-9.

הטרגדיה הנוראית הפכה לאחד הסיפורים המטלטלים שידעה האומה האמריקנית בשנים האחרונות. באוקטובר 2019, הואשם אלווד בחמישה סעיפים של רצח ממדרגה ראשונה בגין הצתה מכוונת של הטריילר בו שהו חמשת בני משפחתו אשר נספו בשריפה, בהם שלושה פעוטות, אביו החורג וסבתו. עתה ההגנה בתיקו של אלווד מבקשת לבדוק את הנאשם הצעיר בידי מומחה לטראומת ילדים כדי לבחון האם הוא כשיר לעמוד למשפט.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קייל אלווד (צילום: CBS)

 

הספקות בדבר כשירות של קייל נובעים מהעובדה כי אימו מאובחנת בהפרעה דו קוטבית וסכיזופרניה שלטענתה עברו בתורשה גם אל הילד. "הוא עשה טעות", היא אמרה בראיון לכלי התקשורת. "על בסיס האינטראקציה והשיחות עימו וגם לפי גילו יש לי ספק אם הוא יכול לעמוד למשפט", מסר עורך דינו בתצהיר שהוגש לבית המשפט. 

השריפה שבה נהרגו חמשת בני משפחתו אירעה באחד מפרברי מרכז אילינוי בליל ה-6 באפריל השנה. מלבד קייל ואימו שהיו ערים בשעת השריפה והצליחו לברוח, כל יתר בני המשפחה נספו.

למרות שלא ברור כיצד החלה השריפה התובעים האשימו את קייל בשלושה סעיפים של הצתה מכוונת ובחמישה סעיפים של רצח ממדרגה ראשונה בטענה כי הוא הצית את הבית במכוון.

בינתיים, קייל שאימו איבדה עליו את החזקה בעקבות השריפה, שוהה כרגע עם מספר בני משפחה מצד אביו, שכן תחת חוקי מדינת אילינוי אין להחזיק אדם מתחת גיל 10 במאסר. 

 

קורבנותיו של קייל (צילום: CBS17.com)

בין הקורבנות שני אחיו של קייל דיימיאן וול בן השנתיים ואריאל וול בן השנה, סבתו בת ה-69, אביו החורג בן ה-34 ובת דודתו בת השנתיים רוז וול.

יש לציין שדחיית העמדה למשפט של ילד בגיל כה צעיר אינה דבר חסר תקדים. מוקדם יותר השנה, שופט במישיגן דחה הליך משפטי שהחל נגד בן 9 אשר ירה למוות באימו, השופט קבע כי לפי חוקי מדינת מישיגן הילד חסר יכולת להישפט שכן הוא עדיין לא היה בן 10 בשעת המעשה.

עורך הדין דלוסקי מסר כי הוא נחוש להשאיר את הילד מחוץ לבית המשפט, בעוד קייל עצמו מסר בשימוע קדם-משפטי שנערך באוקטובר כי הוא מבין את האשמות נגדו אך לא את כל המילים שמשתמשים בהן כדי להסביר אותן.

 

רוז וול בת השנתיים, שהתה אצל דודתה וסבתה באותו לילה נורא (צילום: FOXׁ)

טקטיקת ההגנה של הערכה פסיכיאטרית לילד מתבססת על כך "שהידע וההבנה של האישומים, התהליכים, והתוצאות כמו גם היכולת להבחין ולהיזכר במקרים פליליים במסגרת זמן ומקום הינם חיוניים לכל נאשם" וכי אלה אינם תקפים למקרה של קייל בן ה-10.

בפברואר ייערך שימוע נוסף בתיק.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE