הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: 5 חרדים נדקרו בזמן הדלקת נרות, החשוד נעצר במנהטן
אדם חמוש במצ'טה פרץ לבית התפילה במהלך חגיגות חנוכה ופגע בנוכחים במקום, בהם לפחות אחד במצב אנוש, ונמלט. הוא נעצר בכניסה למנהטן כשהוא מכוסה בדם וכבר אמש הוחזר למחוז רוקלנד, שם יועמד לדין בגין ניסיון לרצח

כשעתיים לאחר דקירתם של חמישה יהודים בביתו של רב בעיירה מונסי, הממוקמת כ-50 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק, רשויות החוק במדינה עצרו את החשוד במעשה. "תומאס גרפטון נלכד כאשר ניסה לחצות את גשר ג'ורג' וושינגטון אל תוך מנהטן, כשהוא מגואל בדם", אמרו במשטרת ניו יורק, והוסיפו כי כבר אמש הוא הועבר לידי משרד השריף של מחוז רוקלנד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית של הרב בו נדקרו חמישה מתפללים בעת הדלקת נרות חנוכה (צילום: AP)

 

בתוך כך, מצב של אחד הפצועים מוסיף להיות קשה, ואילו לשאר לא נשקפת סכנת חיים. לפי עדי ראייה, החשוד - גבר אפרו אמריקאי - נכנס לבית הסמוך לבית הכנסת בדיוק בזמן הדלקת נרות לכבוד חג החנוכה.

לפחות 100 איש נכחו בבית, מרביתם חרדים. מונסי, ולמעשה המחוז כולו, נחשבים לאזורים מאוד פופולאריים בקרב יהודים חרדים. לפי נתוני משרד המושל בניו יורק, כ-30% מתושבי המחוז הינם יהודים, יותר מכל מחוז אחר בארצות הברית.

אהרון כהן, שנכח בהדלקת הנרות, סיפר בראיון לרשת סי. אן. אן. כי סכין המצ'טה שבה עשה שימוש התוקף הייתה "גדולה כמו מטאטא". עוד הסביר כי לאחר הדקירות, החשוד ניסה להיכנס לבית הכנסת הסמוך, אך למרבה המזל הדלתות היו נעולות, ובמקום זאת הוא ברח מהמקום.

 

החשוד במעשה, תומאס גרפטון (צילום: סי. בי. אס. 2)

 

הבוקר (ראשון) אמר מפקד המשטרה המקומית, בראד ויידל, כי כנגד החשוד יוגש כתב אישום ובו 5 סעיפים של ניסיון לרצח, כמו גם סעיף נוסף של פריצה.

 

החשוד נכנס למכוניתו וברח לאחר מסע הדקירות:

 

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, אמר כי בנו של הרב הוא אחד הפצועים, ושחוקרי המשטרה עדיין מנסים לייחס מניע למעשה: "מדובר בדוגמה נוספת לבעיה חמורה מאוד שקיימת כיום בארצות הברית. אנחנו חיים בזמנים של חוסר סובלנות, ואנחנו רואים כיצד השנאה מתפוצצת", אמר קואמו.

עוד מסר המושל כי הורה למחלקת פשעי השנאה להוביל את החקירה: "לא נסבול שום צורה של אנטישמיות או חוסר סובלנות. תושבי ניו יורק תמיד יעמדו יחדיו בקול אחד ויאמרו: 'מעשים אלה אינם מייצגים אותנו'".

 

תושבים רבים הגיעו הבוקר לבית ועדיין מתקשים לעכל את התקיפה (צילום: AP)

 

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים, יעקב חגואל מסר בתגובה לאירוע הדקירה:"אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים. לצערי האלימות כנגד היהודים נמשכת וגואה".
 
"אני דורש מהממשל בארה"ב להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים כנגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות של נגד שנאת זרים. אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות".
 
אירוע הדקירה ממשיך קו של לפחות 6 תקיפות אנטישמיות באזור ניו יורק, שהתרחשו ב-72 השעות האחרונות. ראש עיריית ניו יורק ביל די-בלאזיו צייץ בבוקר יום שישי כי "נוכחות משטרתית מוגברת תיראה בבורו פארק, בקראון הייטס ובוויליאמסבורג. כוחות משטרה יסיירו בבתי תפילה, ובאזורים קריטיים אחרים של הקהילה. כל מי שמטיל טרור על הקהילה היהודית יעמוד מול הצדק. אנטישמיות היא התקפה על ערכינו ועל עירנו ואנו נתמודד עימה ראש בראש".

 

כוחות המשטרה וההצלה מילאו את רחובות העיירה השקטה, אמש במונסי (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE