הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שנת שיא: שישה סרטי דיסני גרפו מעל למיליארד דולר
אולפן הסרטים המצליח סוגר את השנה הטובה בתולדותיו, וסרט "מלחמת הכוכבים" החדש צפוי לחצות אף הוא את רף מיליארד הדולר בשבועות הקרובים. כיום החברה מחזיקה בנתח שוק של כ-38%, וזאת לעומת כ-10.5% בלבד לפני 12 שנים

שנת 2019 עומדת להסתיים ובדיסני מקווים כי השנה הבאה תהיה לא פחות מוצלחת מהנוכחית: האולפן עומד מאחורי שישה סרטים שחצו את רף ההכנסות העולמי של מיליארד דולר, וסרט נוסף צפוי להגיע לסכום המכובד במהלך השבועות הקרובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ששת הסרטים שסייעו לדיסני לשבור את שיא ההכנסות השנתי (צילום: ויקיקומונס / Shutterstock)

 

ברחבי העולם, סרטי דיסני גרפו סכום העולה על 10 מיליארד דולר, ובארצות הברית אולפן הסרטים שלשל לכיסו 3.72 מיליארד דולר, מספיק כדי לשבור את השיא שנקבע ע"י דיסני ב-2018 (3.09 מיליארד דולר).

כאשר מביטים על כלל ההכנסות מסרטים בארצות הברית (שוק של כ-11.2 מיליארד דולר), דיסני אחראית ל-38% ממנו. לשם השוואה, במקום השני ניתן למצוא את אולפני וורנר ברדרס עם 13.8% בלבד.

בשנת 2008, סרטי דיסני היוו רק כ-10.5% מכלל נתח השוק בארצות הברית, אך מאז האולפן הוותיק ביצע מספר רכישות גדולות, לרבות אולפני מארוול ואולפני לוקאספילם (מפיקי סרטי "מלחמת הכוכבים"), ובכך נתק השוק שלה גדל בעשרות אחוזים.

 

אולפני דיסני בדרום קליפורניה (צילום: ויקיקומונס)

 

ששת הסרטים שחצו את רף מיליארד הדולר בהכנסות עולמיות הם "הנוקמים: סוף המשחק" (2.79 מיליארד דולר); מלך האריות (1.65 מיליארד דולר); לשבור את הקרח 2 (1.21 מיליארד דולר); קפטן מארוול (1.12 מיליארד דולר); צעצוע של סיפור 4 (1.07 מיליארד דולר) ואלאדין (1.05 מיליארד דולר).

סרט נוסף, "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר" גרף עד כה כ-724 מיליון דולר, וזאת כעשרה ימים לאחר שעלה לאקרנים. בשבועיים הקרובים הוא צפוי לחצות אף הוא את הרף המיוחל.

למעשה, דיסני אחראית לחמישה מתוך ששת הסרטים הרווחיים ביותר בשנה שעברה, כאשר הסרט היחיד שאינו מתוצרת דיסני שנכנס לרשימה הוא "ספיידרמן: רחוק מהבית". על אף שמדובר בסרט של אולפני סוני, דיסני הייתה שותפה להפקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE