הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רב בכיר מלוס אנג'לס במסר לנשיא טראמפ: "תקים כוח מיוחד לטיפול באנטישמיות"
מרווין האייר ממרכז שמעון ויזנטל כינס היום מסיבת עיתונאים בעקבות פיגוע הדקירה בניו יורק וקרא לנשיא להקים ב-FBI גוף מיוחד "שמטרתו היחידה תהיה להיאבק בסרטן ששמו אנטישמיות. אם נעשה זאת כעת, נשאיר לנכדים שלנו ולדורות הבאים מתנה אדירה"

הרב מרווין האייר, נשיא ומייסד מרכז שמעון ויזנטל בלוס אנג'לס, הפציר בנשיא טראמפ להקים ב-FBI כוח מיוחד לטיפול ומיגור של האנטישמיות, וזאת על רקע אירועי הימים האחרונים שכללו מסע דקירות ותקיפות נוספות ברחבי ניו יורק.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מרווין האייר במהלך מסיבת העיתונאים בה קרא לנשיא טראמפ להקים כוח מיוחד למאבק באנטישמיות (צילום: רויטרס)

 

הבוקר, האייר כינס מסיבת עיתונאים בה אמר כי ארה"ב מצויה בתקופת משבר קשה: "היום הינו יום עצוב מאוד בארצות הברית ואנו נמצאים ברגע קשה מאוד בהיסטוריה האמריקאית. מסיבה זו, כולנו במרכז שמעון ויזנטל קוראים לנשיא טראמפ להקים כוח מיוחד בלשכת החקירות הפדרלית, שמטרתו היחידה תהיה להיאבק בסרטן ששמו אנטישמיות", הוא אמר.

לפי האייר, פיגוע הדקירה בביתו של רב במונסי, עיירה הממוקמת מצפון לעיר ניו יורק, היה הקש ששבר את גב הגמל: "הטיפול באנטישמיות אינו צריך להיות באחריותן של רשויות מקומיות ברמת המדינה והעיר. הוא צריך להיות מטופל מצד הממשל הפדרלי, שיתקצב את המאבק באופן ראוי, כדי שנוכל לראות לפחות הצלחה חלקית ברדיפה אחר מבצעי הפשעים הללו", הוא אמר והוסיף, "ל-FBI יש את המשאבים הנדרשים לבצע את העבודה".

 

הרב האייר במהלך השבעת הנשיא טראמפ לפני כשלוש שנים (צילום: פי. בי. אס.)

 

"מי היה מתאר שהיינו מגיעים למצב הזה בארצות הברית, הדמוקרטיה הגדולה בעולם, בה תקיפות אנטישמיות מתרחשות כמעט מדי יום, ורבים חוששים לדווח עליהם", אמר האייר, "עלינו לקבור את השנאה ואת האנטישמיות. אם נעשה זאת כעת, נשאיר לנכדים שלנו ולדורות הבאים מתנה אדירה".

האייר היה אחד משלושה אנשי דת שבירך לאחר השבעת הנשיא טראמפ לפני קצת פחות משלוש שנים. הבוקר הוא שלל על הסף את האפשרות כי המצב הפוליטי הנוכחי או שפוליטיקאי מסוים אחראי לעליית האנטישמיות: "זה שטויות. אנחנו יודעים שהאנטישמיות משפיעה על אירופה כבר 15-20 שנה, וכעת היא חצתה את האוקיינוס. היא פה בלוס אנג'לס, בסן פרנסיסקו, בניו יורק ובמערב התיכון. כן, ישנים שסעים פוליטיים, אבל זה חלק מהמדינה שלנו. האנטישמיות היא הרבה מעבר לפוליטיקה", הוא אמר.

לא ידוע אם בכוונת הנשיא לענות לבקשתו של הרב, אולם לאחר פיגוע הדקירה הוא הגיב בטוויטר וכתב: "המתקפה האנטישמית במונסי היא נוראית. עלינו להתאחד יחדיו כדי להילחם, להתעמת ולהשמיד את האנטישמיות. מלאניה ואני מאחלים רפואה שלמה לכל הקורבנות".

 

האייר מברך את הנשיא טראמפ לאחר השבעתו בינואר 2017:

 

הבוקר, עוד לפני מסיבת העיתונאים של האייר, משטרת לוס אנג'לס הודיעה כי היא מתגברת את מערך האבטחה סביב בתי הכנסת בעיר, כמו גם בשכונות יהודים ובסמוך למוסדות יהודים. "משטרת לוס אנג'לס ניצבת לצד הקהילה היהודית בעיר. אין שום מקום לשנאה וחוסר סובלנות בלוס אנג'לס", אמר מייקל מור, מפקד ה-LAPD.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE