הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: צבא ארה"ב חיסל את קאסם סולימאני
מפקד כוח קודס נהרג ביחד עם בכיר נוסף בהפצצה בנמל התעופה הבינלאומי של בגדד. צבא ארה"ב לא אישר את הדברים, אך מוקדם יותר היום הזהיר שר ההגנה כי הוא "לא יהסס לבצע תקיפה מקדימה כדי להציל חיים אמריקאים"

צבא ארצות הברית רשם הישג יוצא דופן כאשר הצליח לחסל את קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס (היחידה המיוחדת של משמרות המהפכה האסלאמית) ואת אבו מהדי אל-מוהנדיס, מפקד כוחות המוביליזציה העממיים (PMF), כך עולה מדיווחים בבירת עיראק, בגדד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס (צילום: AP)

 

לפי הדיווחים, לפחות 5 אנשים נהרגו ו-9 נוספים נפצעו בהפצצה שאירעה בסמוך לשדה התעופה של בגדד. בשלב זה, לא ברור אם מדובר בטיול שיוט או הפצצה מכלי טיס.

ב-PMF אישרו את הדיווחים על חיסולו של אבו מהדי אל-מוהנדיס והוסיפו כי נהרג בזמן שליווה "אורח", אך זהות האורח טרם פורסמה. כאמור, מקורות מדווחים כי מדובר במפקד כוח קודס, סולימאני. החיסול עלול להביא להסלמה רצינית במזרח התיכון כולו, כאשר מטרות ישראליות ואמריקאיות ברחבי האזור נכנסו לכוננות גבוהה.

כזכור, שלשום הגיעו מאות מפגינים וניסו לפרוץ אל תוך מתחם שגרירות ארצות הברית בבגדד. בארצות הברית האשימו כי מדובר במפגינים שמופעלים ע"י גורמים איראנים, ושר ההגנה מארק אספר אמר מוקדם יותר היום כי "ארה"ב לא תהסס לבצע תקיפה מקדימה כדי להגן על חיים של אמריקאים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE