הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתפסת נוהג בשכרות? בקשתך לאזרחות אמריקאית תשלל
אחת הדרישות בהליך ההגירה של בעלי מעמד תושבות קבע הוא הוכחות לגבי הפן המוסרי באישיותו. שתי הרשעות ומעלה בגין DUI עשויות מעתה להכתים באופן בלתי הפיך את הרקע של מגיש הבקשה לאזרחות

צו חדש של רשויות ההגירה קובע כי שתי הרשעות ומעלה בעבירה בגין נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים (DUI), מספיקות על מנת לשלול זכאותו של מהגר בבקשת אזרחות.

על פי המדיניות שפורסמה החודש, בהיותו סוחב רקע שכזה, המהגר כשל בהצגת הוכחות לגבי הפן המוסרי באישיותו, היבט הכרחי בהליך האזרחות של בעלי מעמד תושבות הקבע (גרין קארד).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ערכים חיוביים הם דבר נדרש בהתנהגותו של האזרח הממוצע, מסרו נציגי ההגירה לגבי הסעיף שבוחן את 5 שנות התושבות של בעל הגרין קארד (או 3 שנים במקרה של נישואים) בעת הגשת הבקשה לאזרחות.

לפני כחודשיים דווח כי רשות ההגירה החליטה על העלאת תעריף טופס הגשת בקשת האזרחות בכמעט פי 2 מעלותו הנוכחית.

על פי ההחלטה, הטופס שעלותו המקורית עמדה על 640 דולר יזנק לסכום של 1,170 דולר.

כאשר נקבעו דמי ההגשה הקודמים, במשרד לביטחון מולדת (DHS) הסבירו כי המחיר הנדרש עבור הגשת טופס N-400 אומנם נמוך מעלות הטיפול הבקשה, אך המהלך נועד לקדם את תהליך ההתאזרחות (נטורליזציה) ואת שילוב המהגרים בחברה האמריקאית.  

 

 

בנוסף גם מבקשי מקלט ישלמו לראשונה עמלה של 50 בעבור הגשת טופס ההגירה שלהם. מדובר במגמת גורפת של העלאת תעריפי טפסי ההגירה כאשר הנמוכה ביותר מסתכמת בסנטים בודדים. המשמעות היא שמעתה לא יתקיים כל סיבסוד מטעם המדינה בעלויות הוצאות ההגירה של כל מועמד משיקולים כאלו או אחרים.

בהצעת החוק נטען על ידי רשות ההגירה כי עמלות טפסי הבקשות מהוות גורם מרכזי בתקציבה והיא נדרשת על פי החוק לעשות התאמות והערכות בעניין מידי שנתיים.

עוד נודע כי 200 מיליון דולר מתקציבה יועבר לטובת סוכנות אכיפת ההגירה בשטח (ICE).

שינוי מדיניות נוסף הוכרז במהלך דצמבר כאשר המשרד לביטחון מולדת הודיע כי הוא יחל לספק אפשרות נוחה עבור מחזיקי גרין קארד המעוניינים לקבל כרטיס חדש. מדובר בכאלו העונים על מספר קריטריונים אשר כעת יכולים להגיש את בקשת מילוי טופס I-90 באמצעות כניסה לאתר רשות ההגירה.

 

 

חשוב להדגיש כי ניתן לעשות זאת רק בתנאים הבאים: הכרטיס אבד, נגנב או הושחת. ישנו שינוי באחד הפרטים המופיעים על פני הכרטיס. נותרו פחות משישה חודשים לתוקפו של הכרטיס או שהוא כבר פג. מחזיקים בכרטיס בגרסתו הישנה והלא עדכנית. מעמד המועמד התעדכן באופן אוטומטי לתושבות קבע.

מנגד, לא ניתן להגיש בקשה אונליין במקרים הבאים: שדרוג מגרין קארד זמני של שנתיים לקבוע. אם הכרטיס מעולם לא הגיע. נעשתה בכרטיס טעות בנתונים מצידה של רשות ההגירה.

עלות הגשת הבקשה אונליין היא 450 דולר במהלכה ידרש המגיש להציג הוכחות באופן אלקטרוני ולאחר מכן יקבל מסמך המאשר את ההליך.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE