הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"סכנה ממשית לביטחון הציבור": שלוש פומות אכלו גופת אדם ונורו למוות
מגמת נוכחות חיית הפרא בקרבת בני אנוש ממשיכה להתפשט כאשר הפעם הן נצפו בסמוך למסלול הליכה פופולארי באריזונה. נסיבות מותו של הקורבן עדיין נחקרות, אך למרות שהפומות אינן אחראיות לכך הן חוסלו מחשש שאכילת אדם תעורר בקרבן רצון לחזור על המעשה

שלוש פומות חוסלו על ידי הרשויות לאחר שנצפו אוכלות שרידי גופת אדם בסמוך למסלול הליכה (הייקינג) באריזונה. עדיין לא ברורות נסיבות מותו של הקורבן.

התקרית התרחשה במהלך יום שלישי האחרון כאשר שוטרי משרד השריף המקומי בטוקסון התייצבו בזירת האירוע בפימה קניון בעקבות זיהוי שרידי גופת אדם באזור ההררי. הם מיד הזעיקו את פקחי שמורות הטבע שאיתרו מאוחר יותר את הפומות וירו בהן למוות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לדברי הרשויות, אין חשד שהפומות הביאו למותו של הקורבן, והרקע לאירוע נמצא בחקירה. למרות זאת, נציג רשות שמורות הטבע מסר כי נבלות או שרידי גופת אדם אינם מהווים מקור מזון שגרתי עבור חיות פרא אלו, ולכן הן חוסלו מחשש לתקיפת בני אדם כתוצאה מכך בעתיד.

"הפומות נראו אוכלות את שרידי גופת האדם על מסלול הליכה שבדרך כלל גדוש בבני אדם, ובסמוך לבתי מגורים. כשהגיעו השוטרים למקום הן לא נרתעו והיוו סכנה ממשית לבטיחות הציבור", הוסיף הנציג בהודעתו.

גופות בעלי החיים נשמרו כחלק מחקירת נסיבות מותו של הקורבן.

תופעת נוכחות פומות בסמוך לבתי מגורים יצרה בהלה גם בדרום קליפורניה כאשר בחודש שעבר הופיעה אחת בעיר סימי ואלי שבמחוז נטורה בדרום קליפורניה. חיית הפרא הפתיעה דיירי בית בשעות הבוקר המוקדמות כשנצפתה בחצר האחורית.

"שמענו רעש ואורות החצר נדלקו. באותו רגע הגיעו גם שוטרים שדפקו בדלת וסיפרו לנו כי יש אצלנו פומה מאחורה", סיפר ריק רובלאדו לכלי התקשורת.

לדברי דייר שכונה ותיק המתגורר בה 25 שנה הוא מעולם לא ראה פומות המתקרבות כל כך קרוב לאזור בתי מגורים.

עם הגעת השוטרים החלה החייה לזנק על הגדרות בחצר ולבסוף נלכדה על ידי אנשי רשות הטבע. לדבריהם, מדובר בפרט ממין זכר כבן 3 השוקל כמאה פאונד. הוא שוחרר מאוחר יותר באזור המחייה הטבעי שלו.

עוד אז ביקשו הרשויות לציין כי אין מדובר באותו בעל חיים שתקף שני כלבים והרג אחד מהם בתקריות שהתרחשו לא רחוק מהמקרה הנוכחי.

 

הפומה כפי שתועדה בחצר האחורית

"יש לי ילדים קטנים", סיכם רובאלדו את האירוע, "שעה או שעתיים מאוחר יותר והם היו עלולים לצאת החוצה להתקל בפומה, זה היה יכול להגמר רע".

כזכור, שבוע קודם לכן הוזעקו שוטרים לסימי ואלי בעקבות פנייתו של אזרח אשר דיווח כי ראה את חיית הפרא באחד הרחובות.  

במקביל, תושבת המקום, פתחה את דלת חצר ביתה האחורית כדי להוציא את כלב השנאוצר המיניאטורי שלה לטיול, כאשר לפתע נתקלה בבעל החיים העצום שזינק לעבר חיית המחמד, אשר התקרבה אליו בטרם הספיקה בעלת הבית להכניסה פנימה.

למרבה הצער, זה כבר היה מאוחר מידי, "אחותי קפצה על הפומה וניסתה לפתוח את מלתעות החיה על מנת להציל את חיי הכלב אך חיית הבר לא נרתעה. היא שמעה את התינוק שלה מת. כך היא סיפרה לי, היא אהבה את הכלב הזה כמו ילד", אמר בכאב אחיה של בעלת הבית.

נציגי רשות חיות הבר שהגיעו לזירת האירוע ניסו להזריק לפומה מינון נמוך של חומר הרדמה במטרה להרגיעה, אך היא הצליחה להמלט. עוד נודע על כלב נוסף שהותקף ופונה לבית החולים הווטרינרי על מנת לקבל טיפול רפואי.

עוד באותו החודש נצפתה פומה משוטטת גם בוואלי לוס אנג'ס. תושבי מספר רחובות בטרזנה נתבקשו אז לשמור על עירנות לאחר במצלמת אבטחה של בעל בית ברחוב מיראדור פלייס, נראתה חיית הפרא מהלכת על המדרכה בסמוך לבתי המגורים בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון.

 

תיעוד מצלמת האבטחה בטרזנה

בעקבות התופעה, המליצו הרשויות שלא להשאיר את חיות המחמד ואת המזון שלהן מחוץ לבית מגורים על מנת לא למשוך את חיית הפרא.

תקיפות פומה נחשבות נדירות בקליפורניה. רק 16 התרחשו מאז 1890, 6 מהן הסתיימו באופן קטלני.

לפי ההנחיות, במקרה שנתקלתם בפומה, אל תרוצו, מכוון שהדבר עלול לעורר את יצרה של חיית הטרף. במקום זאת מומלץ להרעיש, למתוח את זרועותיכם לטובת הגדלת מימדכם ולהשליך עליהן דברים במטרה להבריחן

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE