הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מלפפון או צ'יפס: קשר מפתיע בין צפייה בתכניות בישול לבין אורח חיים בריא בקרב ילדים
עכשיו זה רשמי: צפייה בתכניות בישול בקרב ילדים משפיעה על הבחירות הקולינריות של הצופים הצעירים, כך קובע מחקר חדש שנערך בנושא

חשיפה של ילדים לתכניות בישול, בהן מוצגים מאכלים בריאים ומזינים, מעלה את הסבירות שיבחרו לאכול בריא, כך קובע מחקר חדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

המחקר שפורסם בביטאון תזונה, חינוך והתנהגות (Journal of Nutrition, Education and Behavior ) מצא כי הסיכוי שילדים יבחרו במאכלים בריאים גדל פי 2 בעקבות צפייה בתכניות בישול בריא ומזין; זאת בהשוואה לאוכל אחר, פחות בריא.

המחקר ההולנדי בדק 125 תלמידי בית ספר בני 10-12. חלק מהילדים צפו בתכניות בישול בריא למשך 10 דקות, אחרים צפו בתכנית המציגה אוכל עתיר קלוריות (המבורגר, צ'יפס וכיוצ"ב) למשך 10 דקות גם כן.

לאחר הצפייה הוצעו לילדים 4 חטיפים, בניהם 2 מזינים (מלפפון או תפוח עץ) ו-2 מזינים פחות (צ'יפס או בייגלה). נמצא כי הסיכוי לבחירת החטיף המזין בקרב קבוצת האוכל הבריא גדול פי 2.7 בהשוואה לקבוצה השנייה.

 

אילוסטרציה

עוד נמצא כי ילדים הנמנעים מאוכל חדש או לא מוכר לא יבחרו באפשרות הבריאה, בלי קשר לצפייה. חרף זאת, צפייה בתכניות בישול המציגות אוכל מזין עדיין יכולות להיות לעזר לכשיגדלו.

הסיכוי שהילדים יאכלו בריא גדל לאחר צפייה באופן הכנתו של האוכל. החוקרים אפוא מציעים דרך טובה ללמד את הנוער על אורח חיים בריא – לימוד ובישול של מאכלים מזינים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE