הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרי ה-FBI לאפל: סייעו לנו בפתיחת האייפונים של היורה מפלורידה
כחודש ימים לאחר רציחתם של שלושה חיילי חיל הים בבסיס בפנסקולה, חוקרי ה-FBI עדיין מתקשים לפתוח את הסמארטפונים השייכים לחשוד. במכתב שנשלח לאפל הוסבר כי ביהמ"ש אישר את החיפוש, אולם לפחות אחד מהמכשירים ניזוק במהלך הירי

לשכת החקירות הפדרלית (FBI) מבקשת את עזרתה של אפל כדי לפתוח שני מכשירי אייפון נעולים שעל פי החשד שייכים למוחמד סעיד אל-שמרני, האזרח הסעודי שפתח באש ורצח שלושה בני אדם בבסיס צבאי בפלורידה בתחילת חודש דצמבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האם אפל תסייע למשרד המשפטים ול-FBI בפתיחת המכשירים של מוחמד אל-שמרני? (צילום: FBI / רויטרס)

 

אתמול (שני) שלחו אנשי ה-FBI מכתב ליועץ המשפטי של ענקית המחשבים והסמארטפונים שבו הוסבר כי קיבלו צו המאפשר לבצע חיפוש במכשירים, אולם שניהם נעולים בסיסמה: "חוקרי יחידת המחשבים בלשכה מנסים לפרוץ למכשירים, אך עד כה לא זכו להצלחה", נכתב במכתב.

הסוגיה מזכירה את פיגוע הירי בסן ברנרדינו שאירע בדצמבר 2015 ובו נרצחו 14 בני אדם. במקרה הזה, אפל סירבה לסייע בפתיחת מכשיר הטלפון שהיה שייך לאחד היורים, סעיד פארוק, ובעקבות כך החברה נתבעה ע"י משרד המשפטים. בסופו של דבר, המכשיר נפתח באמצעות גורם שלישי, אך מאז נוצר קרע בין אפל לבין הממשל הפדרלי, ובפרט משרד המשפטים וה-FBI.

עם קבלת המכתב, אפל פרסמה את ההודעה הבאה: "גופי אכיפת חוק תמיד זוכים לכבוד גדול מצדנו, ותמיד שיתפנו פעולה כדי לסייע לחוקרים. כאשר ה-FBI פנה אלינו לפני כחודש עם מידע על המקרה, העברנו את כל מה שיש ברשותנו ונמשיך לתמוך בחוקרים ככל שרק ניתן".

מתגובת אפל עולה כי החברה ככל הנראה העבירה לחוקרים את תוכן ה"ענן" של אל-שמרני, אך לא איפשרה את פתיחת המכשיר עצמו. בנוסף, גורם המקורב לחקירה בתוך ה-FBI סיפר כי אחד המכשירים של היורה ניזוק באופן קשה לאחר שנורה במהלך חילופי האש עם המשטרה, שכזכור הסתיימו במותו של החשוד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE