הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נער מניו ג'רזי ביקש חופש מעבודה בראש השנה, מנהלו הגיב במתקפה אנטישמית
צעיר בן 17 הגיש תביעה כנגד המסעדה וכנגד המנהל, ששלח לו הודעות רבות, ביניהן "נולדת בארה"ב, אתה לא שייך ליהודים" ו-"צריך לשרוף אותם כמו שהיטלר ניסה". למרות שלא חזר למסעדה, איש מההנהלה לא טרם לפנות אליו לבירור. הנער: "חשתי מאוים"

נער יהודי מניו ג'רזי הגיש תביעה כנגד הפיצריה שבה עבד לאחר שמנהלו שלח לו הודעות טקסט בעלות תוכן אנטישמי בעקבות בקשתו לקבל חופש בערב ראש השנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המסעדה האיטלקית באיטונטאון בה עבד הנער (צילום: גוגל מפות)

 

לפי הפרסומים ב"ניו יורק פוסט", ניקולס בוגן בן ה-17 החל לעבוד במסעדת Maurizio's Pizzeria באיטונטאון, עיירה שנמצאת כ-30 מייל (כ-45 ק"מ) דרומית לעיר ניו יורק, באמצע חודש ספטמבר האחרון. שבוע לאחר מכן, לקראת השנה העברית החדשה, הוא ביקש לוודא שלא ייאלץ לעבוד כדי שיוכל להיות עם משפחתו בערב החג.

בוגן פנה אל מנהל הסניף, פרנצ'סקו די-רינאלדי, בצ'אט קבוצתי של העובדים והעביר את הבקשה: "אני חוגג את החג היהודי מחר בערב", הוא כתב. לפי התביעה שהוגשה לביהמ"ש במחוז מונמות', די-רינאלדי כתב לו בחזרה: "שיזד**נו היהודים, צריך לשרוף אותם", והוסיף אמוג'י של אש, "אתה יודע, כמו שהיטלר ניסה לעשות", הוא המשיך.

אם לא די בכך, די-רינאלדי המשיך באמירות האנטישמיות וכתב לנער: "למה אתה חוגג משהו שאתה לא שייך אליו? נולדת בארה"ב, אתה לא שייך להם".

בתביעתו, הנער אמר שלא חזר לעבוד במקום אחר חילופי הדברים מכיוון ש"היה מזועזע ולא חש בנוח לשוב למסעדה". על אף שלא חזר, אף אחד במסעדה לא טרם לפנות אליו כדי להתנצל או לשאול מדוע עזב, כך על פי עורך דינו של בוגן. הנער עצמו אמר: "אנשים כיום מאוד אלימים כלפי יהודים. ברגע שאמר לי משהו כזה, אין לי מושג מה הוא מסוגל לעשות. חשתי מאוים".

לא התקבלו תגובות מהמסעדה או ממנהל המקום, די-רינאלדי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE