הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדרך המלא לפצעונים: מה הגורם להופעתם ומהי דרך הטיפול היעילה ביותר
כל התשובות לשאלות שתמיד רציתם, אך לא העזתם, לשאול. מהו פצעון, למה הוא מדמם או כואב, איך מתמודדים עם ראשים לבנים ומה ניתן לעשות כדי למנוע את היווצרותם

יש לי אקנה ואני מחטט בו. שמתי לב שחיטוט בפצעונים רק מחריף את המצב. איך מטפלים בפצעון שפוצץ, אתם שואלים? מה קורה כשהפצע מדמם? ומה לגבי 'ראשים לבנים'?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterstock

פצעון הוא נקבובית סתומה ומזוהמת, בדרך כלל באזור הפנים. הדלקת יוצרת קצה דלקתי ומוגלתי רגיש ובעיתים כואב. עורנו מלא נקבוביות היושבות בתחתית זקיפי השיער.

נקבויות אלו מקשרות בין העור לבין בלוטת השומן האחראית על יצור שומן בשם חלבּ.

החלבּ משוחרר באופן רציף ועולה לפני השטח, יחד עם תאי עור מת. אך לפעמים נוצר יותר מידיי חלבּ, התוצאה בדרך כלל תהיה נקבובית סתומה. הסתימה יוצרת קרקע פוריה לבקטריות שעלולות להיתקע באותה נקבובית סתומה.

בדרך כלל, הזיהום, יחד עם השומן והמוגלה, יכול לגרום לשבירה של התא וליצור פצעון גדול אף יותר.

פצעונים אינם מלאים בדם באופן טבעי. באם דם יורד מהפצעון, הווה אומר שחיטטתם בו או 'פיצצתם' אותו והוא כרגע מחלים ומגליד. הטראומה שבפיצוץ הפצעון מעלה את הדם לפני השטח כתוצאה מהגירוי.

אם הפצעון שלכם מלא בדם - הניחו לו לנפשו ואל תגרו אותו. הוא יחלים מאליו. פצעונים הם תעלות נפוחות.

 

אילוסטרציה - Shutterstock

לגבי ראשים לבנים, אל לנו לגרותם, זאת משום שהבקטריה עלולה להחמיר את האינפקציה. עדיף שהאינפקציה תשאר בתחומה ולא תתפשט. אם בכל זאת 'תפצצו את הראש', תגרמו להתפרצות גרועה מקודמתה.

אל תפוצצו פצעונים אף פעם. שטפו את עור הפנים פעמים ביום והיעזרו בסבון פנים עדין. השתמשו בידיים - מברשת או מטלית רחצה עלולים ליצור חיספוס מיותר בעור פניכם. חפשו מוצרים ללא מרשם רופא המכילים 'בנזואיל פרוקסייד' (benzoyl peroxide) או חומצה סליצילית (salicylic acid)

אם כבר פיצצתם את הפצעון, עקבו אחר ההוראות הבאות וכך תעזרו לפצע להחלים: שטפו את האזור, הפעילו לחץ על הפצע בעזרת מטלית חמה. מרחו קרם ושמרו על האזור לח. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE