הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפגנות ענק באיראן: טראמפ מזהיר את טהרן "העולם צופה בכם"; נתניהו ידע על חיסול סולימאני לפני כולם
אלפי סטודנטים יצאו לרחובות טהרן להפגין נגד המשטר. עתה בשונה משהיה תחת ממשל אובמה נשיא ארה"ב מתגייס לצד המוחים. דריכות בקרב ראשי המשטר שיודעים כי סוף משטר הטרור עלול לקרות בכל רגע

נשיא ארה"ב שיגר הבוקר אזהרה חמורה למנהיגי איראן המתמודדים מאז יום שבת בבוקר עם גל מחאות המוני שפרץ לאחר שהמשטר הודה לבסוף באחריותו להפלת המטוס האוקראיני.

הפלת מטוס אוקרניאן אינטנשיונל עלתה בחיי 176 בני אדם, וביניהם עשרות סטודנטים איראנים ועשרות אזרחי אוקראינה וקנדה, וההודאה בה שימשה כיריית פתיחה להפגנות שהתקיימו במהלך סוף השבוע ושבהן נכחו אלפי סטודנטים שקראו למנהיג העליון עלי חמינאי להתפטר.

ההפגנות אף הובילו את נשיא ארה"ב לשגר מסר ברור לטהרן, "למנהיגי איראן. אל תהרגו את המפגינים שלכם, אלפים כבר נהרגו ונכלאו בידיכם והעולם צופה, ויותר חשוב מכך, ארה"ב צופה, תחזירו את האינטרנט שלכם לפעולה והעניקו לכתבים זכות להסתובב בחופשיות! הפסיקו את הרג העם הנפלא של איראן". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטודנטים ברחובות טהרן (צילום: NY Post)

באחת ההפגנות הבוקר נרשם מקרה חריג כששגריר בריטניה בטהרן נלקח למעצר. במקביל זעקו המפגינים סיסמאות כגון "סולימאני היה רוצח", ו"עזבו את ארצנו" לעבר כוחות הביטחון שנפרסו במתכונת מוגברת ברחבי הבירה ושבניסיון לעצור את המפגינים נצפו מסיירים באופנועיהם בכיכרות הערים ובאוניברסיטת טהרן. חשוב לציין כי למרות שטרם התקבלו דיווחים על הרג מפגינים, שירותי האינטרנט באיראן נותקו.

 

שלטים וסיסמאות (צילום: NY Post)

ההפגנות מתרחשות על רקע המשך המתיחות בין איראן וארה"ב שהגיעה לשיא בעקבות חיסול הגנרל קאסם סולימאני ומתקפת הטילים על בסיס צבאי בעירק בו שהו כוחות אמריקנים בשבוע שעבר. 

בוושינגטון, מזכיר המדינה מייק פומפיאו צייץ כי "לעם האיראני יש כל זכות לחוש תסכול ולהפגין, מגיע לעם הזה עתיד בהיר יותר, קולו של העם האיראני ברור. נמאס להם משקרי המשטר, השחיתות, חוסר המסוגלות, והאכזריות שתחת משמרות המהפכה, ותחת הקלפטוקרטיה של חמינאי".

תמיכת נשיא ארה"ב ומזכיר המדינה בסבב המחאה הנוכחי עומדת בניגוד גמור להתנהלותו של ברק אובאמה במהלך ניסיונות המחאה של תנועת המהפכה הירוקה של שנת 2009. אז כאשר יכל ממשל אובאמה לסייע לייצר הפיכה באיראן בלא מאמץ רב הוא נמנע מלעשות דבר והמחאה לבסוף דוכאה באלימות קשה על ידי המשטר.

בתוך כך, חשוב לזכור כי בסבב המחאה ההמונית האחרון שהתרחש בחודש נובמבר 2019 נהרגו למעלה מ-300 בני אדם ב'מחאות הדלק' שהתפשטו ברחבי איראן.

במקביל רשת NBC פירסמה אמש כי המנהיג הזר היחיד שידע מראש על תקיפת סולימאני היה ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, וכי שירותי הביון הישראלים איששו את מיקומו של סוליאמני על המטוס בדרך מבגדד לטהרן שעות לפני שהמזל"ט האמריקני עם טילי ההלפייר נורה לעבר מכוניתו של הגנרל.

 

ידע מראש. בנימין נתניהו (צילום: Jewish Press)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE