הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשוב לדעת: מהן מחלות המין הנפוצות ביותר, מהן תסמיניהן, ואיך תמנעו מנזק בלתי הפיך
תעשו לעצמכם טובה גדולה ולכו להיבדק - הד"ק עונה על השאלות המטרידות ומפרט על מגוון הסימפטומים שעלולים להופיע לאחר הידבקות במחלות השונות. כל הפרטים בכתבה המאלפת שלפניכם

אחד האקסים שלי עדכן אותי שיש לו מחלת מין. איך אני יכולה לדעת שיש לי מחלת מין? מה הן מחלות המין הנפוצות ביותר והאם ניתן לטפל בהם? האם יש מחלות מין שלא ניתן לטפל בהם? האם אני צריכה לדאוג?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה - Shutterbox

מחלות מין מועברות כאשר אדם עם מחלת מין מנהל איזשהו מגע מיני עם אדם בריא. כל סוג של מגע מיני – אורלי, אנאלי – מגיע עם סיכון הידבקות.

50% ממחלות המין בארה"ב מופיעות בקרב אנשים תחת הגיל 25. אלו הן מחלות המין המצריכות טיפול רפואי – נגיף הפפילומה, צהבת ב', קלמידיה, עגבת וזיבה.

בחלק מן המקרים, למחלות המין יש סימפטומים ובחלקם אין סימפטומים. עם זאת, אצל נשים בדרך כלל יופיעו תסמינים שיתריעו על כך שמשהו לא בסדר. תסמינים אלו כוללים בליטות באזור איבר המין, נפיחות או אדמומיות, פריחה, כאב בעת מתן שתן, ירידה במשקל, כאבים, צמרמורות, הצהבה של העור, הפרשות, דימום, כאב בעת קיום יחסים, גרד וכיוצ"ב. גברים גם כן יכולים לפתח תסמינים.

רוב מחלות המין ניתנות לטיפול בעזרת אנטיביוטיקה. חשוב מאוד לטפל במחלות אלה כמה שיותר מוקדם כי להימנע מנזק בלתי הפיך.

 

אילוסטרציה - Shutterbox

האחראי למחלת המין הנפוצה ביותר הינו נגיף הפפילומה האנושי. קיימים יותר מ-40 סוגים של הנגיף המועבר בעת קיום יחסים. על צעירים וצעירות להתחסן נגד הנגיף, חיסון העוזר למנוע סרטן כתוצאה מהנגיף האלים. נשים צריכות להיבדק באופן קבוע על ידי רופא (משטח צוואר הרחם) ולוודא כי אין גידולים סרטניים כתוצאה מהנגיף.

לאחרונה אנו עדים לעליה במספר מקרי הקלמידיה, מה שהפך אתה למחלה הבקטריאלית המדווחת ביותר, כך לפי המרכז לחקר ומניעת מחלות. ברוב המקרים לא מופיעים תסמינים למחלה, על כן יש להיבדק באופן קבוע, באם את/ה פעילים מינית. באותו אופן, רוב האנשים הלוקים בזיבה לא ישימו לב לתסמינים. אדרבא, שני המחלות ניתנות לטיפול אנטיביוטי.

לעגבת יש ארבעה שלבים, כאשר השלב האחרון מביא עימו נזק מוחי. קשה לאבחן את המחלה ללא בדיקות רפואיות. הרפס היא מחלה נוספת המועברת בקלות יתרה משום שהיא עוברת דרך מגע של העור. וירוס ההרפס הינו ממשפחת האבעבועות, מה שאומר שאין תרופה שתטפל בו, אך ניתן לטפל בתסמיניו בעזרת טיפול תרופתי.

 

אילוסטרציה - Shutterbox

נגיף האיידס הוא מסוכן – ניתן לאבחנו אך באמצעות בדיקת דם או רוק. סימפטומים של המחלה מזכירים את אלו של השפעת, אך הוא יכול עם הזמן להרוס את המערכת החיסונית. גורמי סיכון כוללים שימוש בסמים ויחסי מין לא מוגנים. בעת הזו, המחקר המבורך של המחלה האכזרית הביא לפריצת דרך משמעותית – אבחון מוקדם של הנגיף, יחד עם טיפול תרופתי עוזר למיליוני אנשים ומציל חיים.

הדרך היחידה להימנע ממחלות מין היא להימנע מיחסי מין. אפילו אמצעי מניעה כמו קונדומים אינם בטוחים במאת האחוזים. אם אתם פעילים מינית, אל תוותרו על בדיקות רפואיות, השתמשו באמצעי מניעה ואל תחששו לפנות לרופא באם מופיעים תסמינים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE