הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פיגוע הירי בסופרמרקט הכשר בניו ג'רזי: "היה להם מספיק חומר נפץ כדי לפגוע באנשים במרחק של מאות מטרים"
חקירת האירוע, שהסתיים במותם של 3 אזרחים ושוטר, ממשיכה לחשוף פרטים חדשים על כוונותיהם של היורים. התובע הפדרלי שיבח את המשטרה, שחתרה למגע וחסילה את החשודים, ובכך ככל הנראה מנעה אסון גדול יותר

ברשותם של מבצעי פיגוע הירי במרכול הכשר בניו ג'רזי נמצאו חומרי נפץ רבים שעלולים היה להוביל לאסון גדול יותר, כך מסרו הבוקר (שני) רשויות החוק במדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זירת האירוע מחוץ למרכול הכשר בניו ג'רזי (צילום: AP)

 

כזכור, ב-10 בדצמבר נורה השוטר ג'וזף סילס בידי פרנסין גרהאם ודיוויד אנדרסון, וכעבור שעות בודדות השניים נכנסו לסופרמרקט הכשר בג'רזי סיטי ורצחו שלושה חפים מפשע נוספים. קרייג קרפנטינו, התובע הפדרלי בניו ג'רזי, שיבח את המשטרה המקומית שירתה למוות בשני החשודים: "היה להם מספיק חומר נפץ כדי לפגוע באנשים במרחק של מאות מטרים", הוא מסר הבוקר.

כעת סבורים החוקרים כי אירוע הירי היה אמור להיות רק ההתחלה של פיגוע משולב, והיורים ביקשו לפגוע במאות בני אדם: "השוטרים שחיסלו את החשודים שיבשו את התוכנית הזו", הוסיף קרפנטינו.

 

פרנסין גרהאם ודיוויד אנדרסון, מבצעי פיגוע הירי שנהרגו בחילופי אש עם השוטרים (צילום: Shutterstock / התובע הפדרלי בניו ג'רזי)

 

התובע הפדרלי לא פירט לגבי המקום שבו השניים רצו להפעיל את חומר הנפץ, שהוכנס לתוך רכבם, אך הוא רמז על כך שהחשודים חיפשו מידע רב על מרכז קהילתי יהודי בעיר בייאון (Bayonne): "אירוע פחדני, מרושע ואנטישמי זה אינו כוון רק לקהילה היהודית, אלא גם לאנשי אכיפת החוק", הסביר קרפנטינו.

כבר בימים הראשונים לחקירה, היה ברור כי לפחות אחד היורים - אנדרסון - החזיק בדעות אנטישמיות. בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות הוא כינה את היהודים כ"חקיינים שממלאים את בתי הכנסת של השטן". 

 

"השוטרים מנעו אסון גדול יותר" (צילום: רויטרס)

 

ראש עיריית ג'רזי סיטי, סטיבן פולוף, אמר לאחר הירי כי להערכתו היורים ביקשו לרצוח עשרות ילדים שלמדו בישיבה הסמוכה למרכול הכשר: "דעתי היא שהמטרה הייתה 50 הילדים הלומדים בישיבה הסמוכה לחנות", הוא כתב בטוויטר, "דלת הישיבה הייתה במרחק של כ-2 מטר מדלת המרכול, ונדמה כי אם לא היו שוטרים באזור זה היה המקום אליו היו נכנסים היורים''.

לגבי סוגיה זו, קרפנטינו הסביר כי לא קיימת ראיה המצביעה על כך שהיורים התכוונו לפגוע בישיבה הסמוכה. מאז הירי, החוקרים עברו על היסטוריית החיפושים במחשבים והטלפונים של השניים. למרות שנראה שהם תכננו את אירוע הירי במשך חודשים, ככל הנראה הם התכוונו לפגוע רק במרכול הכשר. קרפנטינו הוסיף כי מעבר לחומר הנפץ שנמצא ברכבם, בביתם נמצאו רכיבים שאיתם היה אפשר להרכיב פצצה מאולתרת נוספת באותו הגודל.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE