הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כך נלחם טראמפ בבלתי חוקיים: טיסות חזרה ללב מקסיקו
הטיסות השבועיות מטוסון אריזונה כבר החלו. ממשלת מקסיקו נאלצת לשתף פעולה. גורמים רשמיים מודים "זה גם טוב למהגרים עצמם". ארגוני זכויות האדם מזהירים מפני ההשלכות

ממשל טראמפ החל להשיב מהגרים מקסיקנים עמוק לתוך שטח מקסיקו כחלק מהמאמץ הגובר להרתיע מהגרים בלתי חוקיים ולהילחם במשבר ההומאניטרי המתמשך בגבול הדרומי.

האסטרטגיה החדשה של ה-DHS (המחלקה לביטחון לאומי) כוללת הרצת טיסות מטוסון, אריזונה, אל עבר גואדלאחרה, מקסיקו, הטסים הם מהגרים מקסיקנים אשר חדרו באופן בלתי חוקי מעבר לגבול או מהגרים שבית המשפט החליט כי מותר לגרשם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטיסה מטוסון אריזונה בשבוע שעבר (צילום: Fox)

התכנית החדשה הכוללת צמד טיסות שבועיות האמורות להחזיר כ-250 מהגרים בשבוע מעידה על זניחת טקטיקת 'שחרור המהגרים בגבול' בה נהגו עד היום. הרעיון העומד מאחורי האסטרטגיה החדשה הוא הרצון להקשות על עבריינים חוזרים את הניסיון לחצות שוב את הגבול על ידי השמתם במרחק מאות מיילים משטח ארה"ב.

גורמים רשמיים מודים כי מדובר בדבר חיובי גם עבור המהגרים עצמם בכך שיוכלו לזכות בקלות יתר ליחס ולשירותים מהממשלה המקסיקנית בהיותם בלב מקסיקו במקום בשטח הגבול עם ארה"ב.

התכנית שנעשית בשיתוף עם ממשלת מקסיקו "מדגימה עוד דרך בה ממשל טראמפ עובד עם ממשלת מקסיקו כדי לטפל בנושא ביטחון הגבול", כך לפי דוברת ה-DHS הת'ר סוויפט שהחמיאה לממשלת מקסיקו על המאמצים שזו החלה נוקטת בשנים האחרונות בעצירת המהגרים עוד בהיותם בשטח מקסיקו.

 

טיסות לעומק שטח מקסיקו (צילום: Breitbart)

בתוך כך, ממשל טראמפ גם הפסיק את מדיניות 'התפיסה והשחרור' הבלתי יעילה במסגרתה ממשלת ארה"ב הייתה תופסת את המהגר ומשחררת אותו לתוך שטח ארה"ב בתקווה כי זה יופיע לבית המשפט לדון בעניינו.

אך ישנם כאלה שאינם מרוצים מהטסת המהגרים, ארגוני זכויות האדם כמובן הטוענים כי התכנית מעמידה מהגרים רבים בסכנה. בית המשפט לערעורים של קליפורניה אמור להכריע בנושא.

בינתיים ממשל טראמפ הצליח להגיע להסכמים דומים להטסת מהגרים עם גואטמלה ואל סלבדור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE