הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הפקת השעשועון חזרה בה: "טעינו כשאמרנו שכנסיית המולד בישראל"
הלחץ של ארגונים פרו-פלסטינים עשה את שלו, ומפיקי התוכנית נאלצו להתנצל. בהודעה שנמסרה הוסבר כי השאלה הוחלפה, אך בשל טעות אנוש דווקא השאלה המקורית שודרה; "מתנצלים על הטעות ונעשה מאמץ גדול לוודא שהיא לא תתרחש שוב", אמרו בתוכנית

מפיקי השעשועון "ג'פרדי" החלו אמש (שני) לנסות למעזר נזקים בעקבות התקרית שנוצרה במהלך התוכנית ששודרה בשבוע שעבר ובה "ישראל" התקבלה כתשובה נכונה לשאלה, "היכן נמצאת כנסיית המולד?". כעת טוענים המפיקים כי תיקנו את הטעות כבר במהלך הצילומים, אך הגרסה הישנה שודרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כנסיית המולד בישראל או בפלסטין? בהפקת התוכנית בחרו להחליף שאלה (צילום: מתוך התוכנית "ג'פרדי" ששודרה ביום שישי האחרון)

 

כזכור, השאלה נשאלה תחת קטגוריה של כנסיות מפורסמות, והמתמודדת קייטי נידל ענתה מיד "מהי פלסטין?" (בתוכנית מוצגת התשובה לשלאה, ועל המתמודדים לנסח את תשובתם בצורת שאלה). מנחה השעשועון הפופולארי, אלכס טרבק, השיב מיד "לא", ואז מתמודד נוסף - ג'ק מגווייר - ענה "מהי ישראל?".

אמש פורסם באתר השעשועון הודעה לפיה שופטי התוכנית פסלו את השאלה וצילמו את הקטע מחדש, אולם השאלה המקורית הוכנסה לשידור בשוגה: "למרבה הצער, טעות אנוש במהלך ההפקה הובילה לשידור גרסה לא נכונה של הפרק מיום שישי האחרון. אנו מתנצלים על הטעות ונעשה מאמץ גדול לוודא שהיא לא תתרחש שוב. בהתאם לנהלים, ביטלנו את השאלה ובמקומה הוכנסה שאלה אחרת", כלשון ההודעה.

כצפוי, התשובה המקורית עוררה סערה רבה בקרב ארגונים פרו-פלסטינים, למשל ארגון "קוד ורוד: נשים למען שלום" שפתח עצומה הקוראת להפקת התוכנית "להתצל באופן מיידי על האמירה הטעות הפוליטית המסוכנת שהתרחשה".

 

השאלה החדשה שהוכנסה במקום זו על כנסיית המולד:

 

ג'יימס זוגבי, מנהל המכון האמריקאי-ערבי בוושינגטון, הגיב לפרשה ואמר: "זה היה מספיק גרוע אם 'ישראל' הייתה התשובה הנכונה, אך העובדה שהמתמודדת ענתה 'פלסטין' ונענתה בשלילה הופכת את המקרה לשערוריה".

הרשתות החברתיות התמלאו בתגובות זועמות, אך היו גם כאלה שצודדו עם ישראל: "לא מדובר בשאלה פוליטית, אלא בבדיקת המציאות. אין מדינה שנקראת פלסטין, יש שטחי פלסטין שהם בשליטה של ישראל, שהיא מדינה השייכת לאו"ם. מדובר בתשובה רשמית ונכונה", כתבה אחת הגולשות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE