הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות מקרי מוות וכמות עצומה של מאושפזים: עונת השפעת מכה קשות בקליפורניה
לפי הנתונים הרשמיים של הרשות המקומית, במדינה נרשם יחס של 18 קורבנות יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. ב-CDC הסבירו כי מדובר בשפעת מסוג B שלא "שלטה" בעונה מאז תחילת שנות ה-90. "עדיין לא מאוחר מדי כדי להתחסן", אמרו במחלקת הבריאות בלוס אנג'לס

רשויות הבריאות במחוז לוס אנג'לס מזהירות מפני עלייה ניכרת בכמות החולים בשפעת, וברחבי קליפורניה נרשמו 70 מקרי מוות הקשורים למחלה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

באזהרה שפורסמה ביום שישי האחרון ע"י מחלקת בריאות הציבור במחוז, הרשויות ביקשו להזכיר כי עדיין לא מאוחר מדי כדי להתחסן בפני המחלה הנפוצה.

מחלקת הבריאות של קליפורניה חידדה את התזכורת והזכירה שעונת השפעות לא צפויה להסתיים עד סוף האביב: "אומנם כל עונת שפעות שונה בתכליתה, לרוב היא מסתיימת רק בחודשים אפריל או מאי. היות שהעונה תימשך לפחות עוד 8 שבועות, עדיין לא מאוחר מדי כדי לקבל חיסון שיסייע לשמור על קו הבריאות", כלשון ההודעה.

טרם ידועה הסיבה, אך עונת השפעות מכה בעוצמה בייחוד באזור לוס אנג'לס. בחודש האחרון, אחד מכל עשרה אנשים שהגיעו לחדר מיון בבתי החולים ברחבי האזור עשו זאת בשל מחלת השפעת. "ההמלצה שלנו נותרה כפי שהייתה בשנים האחרונות. כולם, כולל ילדים מעל גיל 6 חודשים, צריכים לקבל חיסון מדי שנה", אמרו רשויות המחוז.

 

"עדיין לא מאוחר מדי כדי לקבל חיסון שיסייע לשמור על קו הבריאות" (צילום: Getty Images)

 

מקרה המוות הראשון שקשור לעונת השפעת דווח בשלהי חודש אוקטובר. בשבוע שעבר דיווחו הרשויות בלונג ביץ' על ההידבקות הקטלנית הראשונה בעיר. כאמור, ברחבי המדינה נרשמו לא פחות מ-70 מקרי מוות הקשורים למחלת השפעת בין ה-29 בספטמבר ל-4 בינואר. לשם השוואה, בתקופה המקבילה בעונת השפעת הקודמת הנתון עמד על 52.

מתוך 70 מקרי המוות היו 2 ילדים ו-6 בוגרים בגילאים 18 עד 49. בנוסף, 17 מההרוגים היו בגילאים 50 עד 64 ואילו 45 הרוגים נוספים היו בני 65 ומעלה.

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), שפעת מסוג B "שולטת" בעונה הנוכחית, דבר שלא קרה בארצות הברית מאז 1992.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE