הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עובד בחברת תעופה השיג את פרטיה האישיים של נוסעת ושלח הודעות מטרידות במהלך טיסתה
בתביעה שהוגשה כנגד אמריקן איירליינס וכנגד העובד שהזדהה בשם "אחמד" נטען ע"י האישה שהיא סובלת ממצוקה נפשית בעקבות ההטרדה שעברה. בין היתר, שולח ההודעות אמר שהיא "נראית טוב בחולצה הזו" ואף הזמין אותה "להצטרף אליו במושבו". גם לאחר ההגעה ליעד, ההטרדה לא הסתיימה וכללה תכנים מיניים

עובד בחברת התעופה אמריקן איירליינס השיג את פרטיה האישיים של נוסעת מתג שהוצמד למזוודה ששלחה לבטן המטוס, ושלח לה הודעות טקסט מטרידות לפני טיסתה, במהלכה ואחריה, כך עולה מתביעה שהוגשה נגד החברה וכנגד העובד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אשלי ברנו החלה לקבל את ההודעות כבר בנמל התעופה, אך הן המשיכו גם במהלך הטיסה ואחריה (צילום: משרד עו"ד ג'ו סאמו / Shutterstock)

 

אשלי ברנו, שהגישה את התביעה, טענה שהאירוע התרחש באפריל 2019 בזמן שהמתינה בנמל התעופה בסן דייגו לטיסתה לשיקגו. לפתע, היא החלה לקבל הודעות ממספר לא מזוהה. אך מי שכתב את ההודעות טען שהם מכירים ורמז שהוא רואה אותה באותם רגעים.

"נפגשנו לפני כמה ימים בנמל תעופה", הסביר האיש שעמד מאחורי ההודעות, שבהמשך כתב שהוא עובד עבור אמריקן איירליינס, "דרך אגב, אני מוכרח להגיד שאת נראית נהדר היום", הוא המשיך.

כאשר ברנו שאלה מי זה וכיצד השיג את מספרה, הוא התעקש שהיא זו שנתנה לו את המספר ושהיא כנראה שכחה. לאחר כמה הודעות נוספות, השולח המסתורי הזדהה כ"אחמד", אך מהתביעה עולה כי ככל הנראה מדובר בשם בדוי. בהמשך הוא אף הודה כי השיג את מספר הטלפון של ברנו מהתג שקשרה למזוודתה.

ההתכתבות בין השניים המשיכה, וכאשר "אחמד" התחיל לשאול אם ברנו גם טסה לשיקגו, היא ביקשה ממנו לבוא להגיד שלום. אלא שאז הוא טען שהוא כבר לא רואה אותה. ולמרות זאת, הוא שלח לה הודעה בה כתב שהיא "נראית ממש מעולה בחולצה האפורה".

 

חלק מההודעות המטרידות ששלח "אחמד" לברנו (צילום: Shutterstock / אשלי ברנו)

 

כאמור, כעת תובעת ברנו את העובד (ששמו האמיתי לא מופיע במסמכים שהוגשו לביהמ"ש) בטענה להטרדה מינית, הטרדת סטוקינג וגרימה מכוונת לפגיעה נפשית. היא אף תובעת את חברת התעופה בטענה שפעלה ברשלנות כשהעסיקה את "אחמד".

לטענתה של ברנו, היא התלוננה על התקרית בפני עובדים נוספים באמריקן איירליינס ושמעה מהם שלא מדובר בפעם הראשונה שבה העובד פועל באופן זה: "אמריקן איירליינס לא עשתה מספיק בתהליך ההעסקה וההכשרה כדי לוודא שהנוסעים יהיו מוגנים מהטרדות מיניות מסוג זה", נכתב בתביעה שהוגשה לביהמ"ש בסן דייגו בשבוע שעבר.

באמריקן איירליינס סירבו לספק פרטים רבים על התקרית, מלבד לומר שהעובד, שלא היה במשמרת בעת האירוע, כבר לא מועסק בחברה: "נושא הפרטיות והביטחון של הנוסעים חשובים לנו. חקרנו את האירוע ופעלנו בהתאם, שכן העובד סיים את דרכו באמריקן איירליינס", אמרו בחברת התעופה.

 

עם הנחיתה בשיקגו, ברנו המתינה וירדה מהמטוס ביחד עם הצוות (צילום: Shutterstock)

 

מהתביעה עולה כי ההטרדה המשיכה גם במהלך הטיסה ואחריה. זמן קצר לפני ההמראה, "אחמד" החל לשאול את ברנו באיזה מושב היא יושבת, ואף כתב כי ישנם מושבים פנויים לידו.

בתגובתה היא ביקשה ממנו לעזוב אותה בשקט, אך הוא המשיך לשלוח לה הודעות: "אוקיי, אבל זה תלוי בך. חברות איתי יכולה להיות טובה מאוד. אני יכול להשיג לך מושבים טובים, כניסה לטרקלין וטיסות בחינם. תחשבי על זה. אם התשובה היא לא אז זה בסדר, אבל תני לי הזדמנות אחת להוכיח את עצמי", הוא כתב בארבע הודעות שונות.

לאחר שלא הגיבה להודעות אלה, הוא המשיך בשליחה וכתב: "אני בשורה 15, בואי תצטרפי אליי אחרי ההמראה". כעבור כמה דקות הוא שלח לה הודעות ושאל אם שיקגו היא היעד הסופי שלה, ובשלב זה ברנו פנתה לדיילת בבקשה לעזרה.

"הדיילת הייתה נחמדה ואדיבה והבטיחה שהיא תדאג שברנו תגיע לשיקגו ללא בעיה", הסביר ג'ו סאמו, עורך הדין של הנוסעת. עוד אמר שאותה דיילת אמרה שהיא מכירה את "אחמד" ואת ההטרדות שלו. עם הנחיתה בשיקגו, "אחמד" הורד מהמטוס ואילו ברנו נשארה במושבה ונכנסה לנמל התעופה ביחד עם צוות הטיסה. 

עוד נטען בתביעה כי "אחמד" המשיך להטריד את ברנו במשך זמן רב, כולל הודעות בעלות תוכן מיני, לרבות תמונות. לפי עורך דינה של ברנו, היא אף זקוקה לטיפול פסיכולוגי בעקבות המקרה: "מאז התקרית, היא חוששת לתת את המספר שלה לאנשים ומפחדת לטוס לבד ואפילו להיות לבד בבית", הוא הסביר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE