הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חופשה בניחוח הוליוודי: אנחנו יודעים היכן תטיילו בחופש הבא שלכם
איגדנו עבורכם רשימה של עשרה יעדים מעוררי השראה מתוך להיטי הקולנוע הבלתי נשכחים מכל הזמנם - גלו אילו יעדים הצליחו להתברג לרשימת עשרת הגדולים

קרה לכם אי פעם שישבתם מול הטלוויזיה וחשבתם – הלוואי ויכולתי לבקר בחוף היפה הזה או בעיר המרתקת הזו? מסתבר שזה לא בשמיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עיר המלאכים

איגדנו לפניכם עשרה יעדים מהסרטים שכולנו מכירים ואוהבים – אולי תוכלו בחופשה הבאה לבקר באחד מהם ולהרגיש בסרטים. החל מחופים מרהיבים וכלה בערים עתידיות, היעד הבא שלכם אולי מסתתר לו ברשימה שלפניכם.

  1. צלילי המוסיקה (1965) – זאלסבורג, אוסטריה

ביקור בכל האתרים המופיעים בסרט הקלאסי אולי ייקח לכם מספר ימים. באמת שיש יותר מדי מקומות בשביל לציינם פה, אך יש כמה שאנו חייבים: ארמון לאופולד הצופה לנהר, הסוככה המפורסמת בה ליסל שרה "16 על 17" שממוקמת בארמון הלבראן, ובבית וון-טראפ המקורי. אם אתם מעוניינים לצאת מזאלסבורג, מומלץ לבקר בחורש וורפֶן, המוכר מסצנת הפיקניק הפסטורלית.

  1. רשימת שינדלר (1993) – קראקוב, פולין

למרות שגטו קראקוב הוא אחד מהגטאות הבודדים שלא נהרסו במהלך המלחמה, רוב הסצנות צולמו במחוז קאזימיארז (Kazimierz), האזור היהודי של העיר. לא הרבה נשאר ממחנה הריכוז באזור, עם זאת האזור עדיין שווה ביקור למי מכם שמעונין. שם ניתן לראות את הבתים המוכרים מהסרט.

  1. ארוחת בוקר בטיפאני (1961) – ניו יורק, ניו יורק

כולם זוכרים את סצנת הפתיחה המפורסמת בה הולי גולייטלי (אודרי הפבורן כמובן), יורדת מן המונית בשמלת ערב שחורה ואוכלת את ארוחת הבוקר למול חנות התכשיטים המפורסמת. גם אתם יכולים לחוות את הרגע שלכם בטיול הבא לתפוח הגדול. עוד נקודת ציון מעניינת מתוך הסרט היא דירתה של כוכבת הסרט הממוקמת ב-169 מזרח ורחוב 71, במנהטן.

  1. שר הטבעות (2001), מָטָאמה, ניו זילנד

זהו לא סוד שחלה עלייה בתירות מאז החלו צילומי הטרילוגיה ב-2001, נתון לא מפתיע כשחושבים על הנופים המרהיבים והאזור המהמם. אתם יכולים לצאת לסיור על הסט הציורי, סיור העובר דרך מחילות ההוביטים; אתם יכולים גם לעשות דרינק בבר הדרקון הירוק, באם נפשכם חפצה.

  1. הארי פוטר (2001) – גלֶנקו, רמות סקוטלנד

הסרט המכושף צולם במגוון אתרי צילום ברחבי הממלכה המאוחדת, אך רמות סוקטלנד הוא כנראה הציורי והמרשים ביותר מבניהם. אם תתפסו רכבת או תסעו מגלסגו לפורט וויליאם, בטוח תבחינו בכמה מראות ומקומות אייקוניים. יתרה מכך, הרכבת מפורט וויליאם למָלָאייג היא אותה רכבת ששינעה את הקוסם הצעיר כל הדרך אל הוגוורטס.

  1. מאמא מיה (2008) – סקופֵּלוֹס, יוון

העיירה הגדולה ביותר על גבי האי היווני היא עיירת סקופלוס, כאשר רוב התיירים בוחרים ללון בעיירה או בקרבתה. משם תוכלו לטייל בין מגוון אתרי הצילום מהסרט המוסיקלי. כמה נקודות ציון על האי הציורי כוללות את כנסיית אגנוס יואנס (Agnos Ioannes), הכפר היווני המסורתי גלוׁסה, ולבסוף חוף קָסטָני (המופיע במספר לא מבוטל של סצנות מסרט).

  1. פנתר שחור (2018) – בּוׁסן, קוריאה הדרומית

וואקנדה כמובן היא עיר אפריקאית בדיונית, על כן רוב הסצנות צולמו ברחבי היבשת, עם זאת העיר הקוריאנית הפציעה במהלך סצנת המרדף הזכורה מהסרט. היא עוברת משוק הדגים המקומי, חוצה את הגשר לעבר אי יונגדו (Yeongdo) וממשיכה צפונה, כל הדרך לחוף גוונגאלי. לא הרבה מערביים הכירו את העיר השוקקת, השנייה בגודלה בקוריאה יש לציין, לפני צילומי הסרט.

  1. נוטינג היל (1999) – לונדון, אנגליה

השכונה הצבעונית כנראה לא צריכה הכרות. אחרי סיור ברחבי שוק פורטובלו, אתם יכולים לחלוף על הדלת הכחולה של וויליאם ט'אקר, 280 דרך ווסטבורן פארק, לא רחוק מבית הקפה המוכר מהסרט (קופיבלו שמו). אם אתם מעוניינים לצאת מגבולות הגבעה, יש מספר סצנות שצולמו ברחבי לונדון – מלון סאבוי שבסטראנד לדוגמא, ובית קנווד בהמפסטד.

  1. פארק היורה (1993) – קַוואי, הוואי

כמעט 30 שנה עברו מאז ראה הפרק הראשון בסדרה אור, כששוחרר לאקרנים בשנת 1993. יש מספר אתרים ששווה לבקר בזמן הביקור באי. באחת מסצנות הפתיחה של הסרט הראשון, הליקופטר נוחת בקצהו של מפל מים – אלו הם מפלי מָנַוואיופוּנה (Manawaiopuna) המלכותיים. אלו מכם שלא מפחדים מהטיפוס יכולים להנות מהשקט בחוף נה-פּאלי המבודד. אפשר כמובן לוותר על הטיפוס, אם זוהי אינה הפעילות המועדפת עליכם.

  1. הניצוץ (1980) – מלון סטנלי, קולורדו

המלון ממוקם בפארק אֵסטס בהרי הרוקי של קולורדו. מבנה זה הוא ההשראה מאחורי המותחן המפורסם של הסופר סטיבן קינג, והאדפטציה הקולנועית שהגיעה בעקבותיו. הסופר ואשתו בילו לילה במלון המבודד בשנת 1972, בחדר 172 אם תהיתם. למראית העין השניים היו האורחים היחידים במלון, אך בקינג דבקה התחושה שהם אינם לבד כלל. במרוצת השנים, אורחים רבים שיתפו כי הרגישו את אותה הרגשה מוזרה, בדומה לזו של הסופר המצליח. זהו כנראה היעד ה'מושלם' ביותר לליל כל הקדושים.

 

לאן שלא תסעו, העיקר שתהנו ותחזרו בשלום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE