הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שתיית בינג'": התופעה שמדאיגה את רשויות הבריאות בארה"ב
לפי ה-CDC אומנם נרשמה ירידה בכמות האנשים ששותים אלכוהול, אך אלה שכן שותים הרבה יותר מבעבר. יתרה מכך, אחד מכל עשרה מקרי מוות בקרב בוגרים במדינה קשור לצריכת יתר של משקאות אלכוהוליים

רשויות הבריאות בארה"ב מודאגות מתופעת השתיית בינג', בייחוד בקרב צעירים. דו"ח חדש של המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) אומנם מצביע על ירידה קלה בצריכת אלכוהול בקרב כל האוכלוסיה, אך אלה שכן שותים צורכים הרבה יותר אלכוהול מהעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בשנת 2011 18.9% מהבוגרים בארה"ב העידו על עצמם שהם משתתפים בשתיית בינג' - כלומר, צריכת כמות גדולה של אלכוהול בבת אחת. אופטימיות נרשמה לאחר שפורסם כי הנתון המקביל בשנת 2017 עמד על 18%.

אך הנתון המדאיג ביותר הוא העלייה המשמעותית הנרשמה בכמות האלכוהול שאותם אנשים שותים: ב-2011 העידו המשתתפים בשתיית בינג' כי הם צורכים בממוצע 472 משקאות אלכוהוליים בשנה. ב-2017, הנתון עמד על 529.

ב-CDC אף הסבירו כי ההערכה היא שהנתון הנ"ל הינו נמוך בהרבה מהמספר האמיתי, שכן הדו"ח מסתמך על דיווח עצמי מצדם של השותים. עוד אמרו ברשות הבריאות כי ההגדרה של שתיית בינג', לפחות לפי הדו"ח, היא צריכת 5 משקאות או יותר בתוך פרק זמן קצר (4 או יותר עבור נשים).

קבוצות האוכלוסייה שבהן נרשמה העלייה הגדולה ביותר הן לבנים, בעלי הכנסה נמוכה ובעלי השכלה נמוכה. למרבה הפלא, עלייה גדולה יותר נרשמה בקרב בני 35 ומעלה מאשר צעירים בקולג' - נתון שהפתיע לא מעט אנשים ב-CDC.

ההשלכות הבריאותית של שתייה מרובה עלולות להיות קטלניות: מחקר שפורסם ב-2018 מצא כי צריכת חמישה או יותר משקאות אלכוהליים בשבוע מגבירה באופן ניכר את הסיכוי לחלות במחלת לב ולעבור אירוע מוחי. יתרה מכך, 1 מכל 10 מקרי מוות בקרב בוגרים בארה"ב משויך לצריכת יתר של אלכוהול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE