הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"כולם בחדר כושר יודעים שברגע שמישהו לא שמר עלי בזמן, אז הכדור בסל"
עמוד האינסטגרם של תכנית "ספורטס סנטר" העלה תיעוד שהפך ויראלי בו נראה יהודה סבן, תושב ואלי וילאג' צולף ללא הפסקה באופן זריקה יחודי, "הצורה אינה משנה כל עוד זה נכנס פנימה", נכתב בפוסט שגרר אלפי תגובות, חלק מפרגנות וגם לא מעט ציניות. "אני צלף אבל גם יודע להתחמק משמירה", ענה סבן למבקרים

בסוף שנות ה-80 כיכב דובי גל בסרט הקאלט הבלתי נשכח, "מלך הסלים", בו הוא גילם את דמותו של שמשון, עובד בסניף דואר בעל כישרון קליעה מדהים מכל מצב אפשרי באמצעות אופן זריקה יחודי.

סרטון שעלה אמש לעמוד האינסטגרם המכיל מעל 15 מיליון עוקבים של תכנית הספורט הפופולארית בארה"ב, ספורטס סנטר (SPORTSCENTER), כנראה חשף בפנינו את הגרסה המציאותית והעכשווית ל"מלך הסלים", וכמו בסרט מתברר שהיא כולה כחול לבן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יהודה סבן בתיעוד מתוך סרטון האינסטגרם

לשמשון של 2020 קוראים יהודה סבן, ישראלי שבניגוד לכוכב להיט הקולנוע, לא עובד בדואר אלא בעלים של חברת הום אימפרובמנט אשר עבר ללוס אנג'לס לפני כשלושה עשורים ומתגורר בוואלי וילג'.

בפוסט שהפך ויראלי וזכה עד כה לכ-1.5 מיליון צפיות וקרוב ל-5,000 תגובות תוך פחות מיממה, נראה סבן צולף שלשות על הפרקט במשך כחצי דקה ללא החטאה באופן זריקה חריג במיוחד כאשר שתי ידיו אוחזות בכדור בעת הקליעה. "הצורה אינה משנה כל עוד זה נכנס פנימה", נכתב בפוסט שכאמור, עורר אלפי תגובות מפרגנות יותר ופחות.

"אני מתאמן בחדר הכושר הזה כבר 27 שנים, זה לא משהו חדש עבורי, אני שיאן שלשות שם", מספר סבן בשיחה עם מערכת חדשות היברו ניוז, "לא הראו את הכל אבל באותו יום קלעתי שם למעלה מ-30 סלי שלוש ברצף", הוא אומר ומוסיף בגאווה כי שיאו האישי עומד על 65 קליעות שלוש רצופות.

 

הפוסט שעלה לעמוד ספורטס סנטר

לדבריו, הוא משחק כדורסל מגיל 6 ובעברו הרחוק שיחק בישראל בקבוצת הפועל גליל עליון. "היו שם צלמים שתיעדו שחקני NBA שגם כן התאמנו במקום, וכולם שם מכירים אותי ויודעים שהדבר שאני עושה הכי טוב זה לקלוע", מתאר סבן את נוכחות המצלמות שהביאו לפוסט שגם גרר תגובות של כאלו שהטילו ספק ביכולתו במהלך משחק, "אני לא ילד, הרבה כתבו שאם יחסמו אותי, לא אצליח אבל שכחו שאני עוד מעט בן 63 אז זאת לא חוכמה להגיד את זה היום, אולי פעם". 

לצד עברו המקצועי כשחקן, מספר סבן כי הוא מאמן כדורסל שעבר הכשרה במכון וינגייט, "אני צלף אבל גם יודע להתחמק משמירה", הוא מבקש למסור למגיבים הציניים, וטוען כי מה שתועד בסרטון לא היה הדבר המרשים ביותר באותו יום, "חבל שלא הראו את כל הזריקות. קלעתי שלושה סלים רצוף מחצי מגרש, את זה הם היו צריכים להעלות לרשת".

 

וכך זה נראה בסרטון (צילום: מתוך אינסטגרם)

לגבי אופן הזריקה היחודי שמן הסתם, הוביל לוויראליות המיוחדת של הפוסט, מסביר יהודה שמדובר במנהג שבשגרה,"יש לי סגנון זריקה בשתי ידיים, הוא שונה אבל הוכיח את עצמו כל החיים. ניסו לשנות לי את זה כשלמדתי להיות מאמן ולא הצליחו. אני כמעט תמיד זורק ככה וקולע בזכות זה המון מחצי מגרש. בוא נגיד שעל כל 10 זריקות מחצי מגרש, לפחות 5 יכנסו לסל".

עבור אלו המעוניינים להיווכח בתופעה היחודית באופן פיזי ובזמן אמת, מזמין יהודה את המעריצים החדשים להגיע לחדר הכושר USA FITNESS בשכונת רסידה, "מי שרוצה לראות אותי קולע שיבוא כל בוקר שלישי וחמישי, אני נמצא שם באופן קבוע. כולם שם יודעים שברגע שמישהו לא שמר עלי בזמן הנכון, אז הכדור בסל. אסור להם להשאיר אותי לבד לשנייה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE