הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מבית הנבחרים לבית הכלא: מאסר בפועל נגזר על חבר קונגרס לשעבר
כריס קולינס, שבמשך יותר משש שנים ייצג את תושבי צפון ניו יורק בקונגרס, נשלח היום לקצת יותר משנתיים בבית הכלא לאחר שהואשם בשימוש במידע פנים. לפי כתב האישום, הוא העביר לבנו מידע על ניסוי תרופתי שכשל, וזה בתגובה מכר את מניותיו בחברה ומנע הפסד של מאות אלפי דולרים

26 חודשים מאחורי סורג ובריח בבית כלא פדרלי נגזרו מוקדם יותר היום (שישי) על כריסטופר קולינס, חבר קונגרס לשעבר, בעקבות מעורבותו בפרשה של שימוש במידע פנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קולינס מגיע לביהמ"ש בניו יורק (צילום: AP)

 

על קולינס בן ה-69 להתייצב בבית הכלא הפדרלי - ככל הנראה בפלורידה - ב-17 במרץ כדי להתחיל לרצות את תקופת המאסר. בחודש אוקטובר האחרון, קולינס הודה במיוחס לו והתפטר מתפקידו כחבר קונגרס.

הוא הואשם בכך שניצל את קשריו עם חברת תרופות אוסטרלית והבין כי תרופה מסוימת לא תזכה לאישור משרד הבריאות. רגע לפני שהמידע הפך לציבורי, בנו של קולינס מכר את כל המניות שלו בחברה ומנע הפסד של כ-768 אלף דולר.

מעבר למעשה הפלילי שהורשע בו, קולינס אף הורשע במסירת עדות שקר לחוקרי ה-FBI. "למחוקקים יש את הזכות והאחריות לכתוב ולאשר חוקים", אמר ג'פרי ברמן, התובע הפדרלי בדרום ניו יורק, "אך לא פחות מכך, יש להם גם חובה לציית לאותם חוקים".

גם בנו של קולינס, קמרון, הורשע בפלילים, הן בהיבט הפיננסי והן במסירת עדות שקר. בשבועות הקרובים הוא גם צפוי להישלח למאסר, יתכן לתקופה ארוכה יותר מאביו.

קולינס ייצג את מחוז הבחירה ה-27 של ניו יורק (אזור העיר באפלו) מטעם המפלגה הרפובליקנית. הוא נבחר לראשונה ב-2013, וכאמור, המשיך לכהן כנציג האזור בוושינגטון עד חודש אוקטובר האחרון. קולינס אף היה חבר הקונגרס הראשון שהביע את תמיכתו הפומבית במועמד (דאז) לנשיאות, דונלד טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE