הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סובלים מבעיות לב? רשויות הבריאות מזהירות מפני שימוש במריחואנה
יותר מ-2 מיליון חולים במחלות לב דיווחו כי צרכו מריחואנה, למרות שמחקרים הוכיחו כי היא גורמת לבעיות דומות לאלה שנובעות מעישון סיגריות. במחקר חדש שפורסם נטען כי הסוגייה צריכה להיבדק לעומק, ועד שזה יקרה מומלץ לחולים שלא לגעת בסם

על אף שמחקרים רבים הצביעו על קשר בין צריכת מריחואנה ובעיות לב, יותר מ-2 מיליון אמריקאים הסובלים מבעיות מסוג זה העידו על עצמם כי הם ממשיכים לעשן מריחואנה או לצרוך אותה בדרכים אחרות, כך על פי מחקר מעמיק שפורסם היום (שני) בכתב העת הרפואי Journal of the American College of Cardiology.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי כותבי המאמר, עישון של מריחואנה עלול לפגוע בלב ובכלי דם באופן דומה לצורה שבה סיגריות פוגעות בלב ובכלי דם. למרות שצריכת טבק שונה בתכליתה בצריכת מריחואנה, החוקרים הצביעו על כך שאותם רעלנים נוצרים בשני המקרים.

במאמר בדקו 36 מחקרים שנעשו בנוגע למחלות לב ומצאו כי שלושת האירועים השכיחים ביותר שקדמו להתקף לב הם צריכת קוקאין, אכילת ארוחה גדולה ועישון מריחואנה. נוסף על כך, מחקרים רבים כבר הצביעו על כך שעישון מריחואנה מגביר את קצב הלב ואת החלץ דם. חשוב לציין כי ניתן לצרוך מריחואנה במגוון אופנים, אולם קרוב ל-78% מהמשתתפים במחקר טענו שעשו זאת באמצעות עישון.

לכן ממליצים מחברי המחקר שאותם אנשים הנמצאים בקבוצת הסיכון לחלות במחלות לב שלא יצטרכו מריחואנה באף צורותיה, לרבות עישון. עם זאת, מחברי המחקר הסתייגו במעט ואמרו שהסוגייה צריכה להיחקר לעומק כדי למצוא אם קיים קשר ישיר בין עישון מריחואנה לבין הגברת הסיכון לחלות במחלות לב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE