הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחשף: זו כמות מועמדי הגרין קארד והאזרחות שאושרו ברבעון האחרון
מעל 150 אלף בקשות למעמד תושבות קבע הוגשו בחודשים יולי עד סוף ספטמבר של השנה שעברה כאשר יותר מ-21 אלף נדחו. במקביל קרוב לרבע מיליון מהגרים זכו להפוך לאזרחים במהלך אותה תקופה

ממשלת ארצות הברית אישרה 128,451 זכאויות לגרין קארד במהלך הרבעון הפיסקלי האחרון של שנת 2019 שהחל בחודש יולי והסתיים ב-30 בספטמבר. סה"כ הוגשו 150,746 בקשות ומתוכן נדחו 21,643.

מתוך אלו שאושרו, 87,104 הוגשו על סמך קרבה משפחתית, לעומת 13,709 על בסיס עבודה. 19,411 תעודות גרין קארד ניתנו ממניעים הומניטריים ואילו 8,227 בשל נסיבות אחרות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה

נכון לרגע פרסום הנתונים, 572,501 בקשות עדיין ממתינות לאישור. בשנת 2018 כולה אושר מעמד תושבות הקבע ל-1.1 מיליון מהגרים.

בעלי תעודת גרין קארד זכאים להגיש בקשה לקבלת אזרחות לאחר חמש שנים כאשר אלו שקיבלו את מעמד תושבות הקבע על בסיס נישואים לאזרח אמריקאי יכולים לעשות זאת לאחר שלוש שנים. לעומתם, בעל תעודת גרין קארד המשרת בצבא האמריקאי זכאי לקבל אזרחות תוך שנה בלבד.

 

טקס השבעה לאזרחות שהתקיים השנה בפיניקס אריזונה

בכל הנוגע לבקשות לאזרחות אמריקאית הרי שברבעון הפיסקלי האחרון ל-2019 (יולי עד סוף ספטמבר), אושרו 247,246 מהגרים זאת בזמן שבקשותיהם לאזרחות של 25,867 בעלי גרין קארד נדחו.

במשך אותו רבעון נוספו 230,340 בקשות לאזרחות ובעת פרסום נתונים אלו ישנן סה"כ 647,576 בקשות לאזרחות הממתינות במשרדי ההגירה ברחבי ארה"ב. בכל שנת 2018 אושרו 757,000 בקשות אזרחות.

עורך הדין שלומי אטש, מומחה לדיני הגירה, מוסר כי זמני ההמתנה השתנו והתארכו באופן ניכר ביחס למה שהיה בשנים קודמות. כך למשל, הליך גרין קארד מותנה ראשוני (״גרין קארד זמני״) על בסיס חתונה נמשך כשנה עד שנה וחצי ולפעמים מעבר לכך, תלוי במיקום הגשת התיק, בעוד שלפני כשנתיים הליך כזה היה נמשך מספר חודשים.

לדבריו, חשוב לציין שבזמן ההמתנה לגרין קארד ניתן לקבל אישור עבודה זמני. קבלת אישור זה שלעצמה הוארכה באופן דרמטי משלושה חודשים בעבר הלא רחוק לשישה-שבעה חודשים כיום.

כך גם הבקשה להסרת התנאים מהגרין קארד המותנה (בקשה ל״גרין קארד קבוע״) התארכה מאוד ביחס לשנים עברו. כיום הליך קבלת הגרין קארד או אפילו תגובה לבקשה כמו בקשה לראיות נוספות, נמשכת לפחות שנה וחצי ולעיתים יותר, בעוד שעד לא מזמן הליך כזה היה נמשך עד כשנה.


אטש מדגיש כי בזמן ההמתנה לגרין קארד מקבלים הארכה אוטומטית מהרשויות לשנה וחצי (עד לא מזמן הארכה כזאת היתה ניתנת לשנה בלבד). בכל הנוגע לבקשות אזרחות הוא מסביר ש"כיום ההליך נמשך בין שבעה/שמונה חודשים לשנה (תלוי באיזור המגורים) בעוד שבעבר ההליך היה נמשך כחצי שנה לכל היותר וברוב המקרים מספר חודשים ספורים".

אטש מוסיף כי "לאחרונה, חלה גם עליה במספר הדחיות בבקשות לגרין קארד השונות. אם מסיבות טכניות בהן בעבר לא היו ממהרים לדחות והיו מבקשים הבהרות או בקשות לראיות נוספות, או מסיבות יותר מהותיות. אין ספק שכיום היד קלה הרבה יותר על ההדק ונראה שפקידי ההגירה מקבלים רוח גבית להתנהלות זו מהממשל הנוכחי ומדיניותו בכל הנוגע להגירה".

"מעבר להימשכות ההליכים, אנחנו רואים גם הקשחה בכל מה שנוגע לאישורי בקשות, בין אם מדובר בויזות זמניות לצורכי עבודה או בקשות לגרין קארד על בסיס תעסוקה, השקעה או קשרי משפחה. אנו שומעים חדשות לבקרים על הצעות חקיקה של הממשל שבאות להצר את דרכי המהגרים כמו הצעת חוק שבאה לחייב מהגרים להוכיח שיש להם ביטוח רפואי או את המשאבים הכספיים להוצאות רפואיות במועד הגשת בקשה לויזה לארצות הברית.

בנוסף יצאה הנחייה על פי החוק לסרב בקשות לוויזות מהגרים (גרין קארד) שלא יכולים להוכיח שיש להם ביטוח בריאות או יכולת לשלם עבור עלויות רפואיות ברגע שיהפכו לתושבי קבע בארצות הברית. חוק זה הוקפא על ידי בית משפט פדרלי לאחר עתירות שהגישו ארגונים, אגודות ואנשים פרטיים כנגד חוקיותו. בית המשפט קיבל כאמור את עצירתם והקפיא את החוק לפחות באופן זמני.

שינוי נוסף שמורגש בתקופה האחרונה הוא הקלות בה מועברים מהגרים שבקשתם נדחתה מסיבות כאלו ואחרות, להליך של גירוש בפני בית משפט פדרלי. אותם מהגרים יכול שהיו בהליכי הארכה לויזת מבקר, או מבקשי ויזות עבודה או אפילו כאלה שהגישו בקשות לגרין קארד על בסיס משפחה, מועברים מיד להליך גירוש עם הודעה על דחיית תיקיהם. בעבר היה עובר זמן מה עד העברת המקרים לגירוש על ידי בתי המשפט, אך כיום, ההליך הוא הרבה יותר מהיר עקב מדיניות ההגירה הנוכחית שגרמה בין השאר לגיוס של עשרות אלפי אנשי אכיפה מטעם ההגירה.

לאור כל זאת אני מדגיש וממליץ לפנות לבעלי מקצוע שמתמחים בתחום ולא להתפתות להגיש תיקים לבד או להשתמש בחובבנים. הזמנים ארוכים ממילא וכל טעות יכולה להוביל לעיכובים נוספים וכמובן לדחיות".
 
 
0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE