הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות מאשרות: הנגיף המסתורי הגיע גם לארצות הברית
ה"קורונה וירוס" נמצא בגופו של תושב מדינת וושינגטון ששב בשבוע שעבר מסין, עובדה שסייעה לקבל את ההחלטה להגביר את הבדיקות הרפואיות בנמלי התעופה השונים. עד כה מתו 6 בני אדם ויותר מ-300 נדבקו בנגיף, שעלול להיות קטלני

תושב מדינת וושינגטון אשר ביקר לאחרונה בסין אושפז בעקבות הידבקות ב"קורונה וירוס", הנגיף המסתורי שעלול להיות קטלני, כך על פי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סריקת נוסעים שנחתו במלזיה מווהאן (צילום: Getty Images)

 

הנדבק, גבר בשנות ה-30 לחייו, הושם בהסגר ולא נשקפת סכנה לצוות הרפואי או לשאר המטופלים. עד כה, כ-300 בני אדם בסין (או כאלה שביקרו במדינה) נדבקו במחלה, ומתוכם שישה מתו. מדובר בווירוס יחסית חדש שגורם לנדבקים לשיעול כבד, חום, קשיי נשימה ודלקת ריאות.

ארה"ב הפכה למדינה החמישית שבה הנגיף אותר, והיא הצטרפה לסין, תאילנד, יפן ודרום קוריאה. בשבוע שעבר נודע כי ה-CDC מבקש לערוך בדיקות במספר נמלי תעופה, וזאת במטרה לוודא שהמחלה לא תגיע לחופי המדינה. בהודעה המקורית נמסר כי נוסעים מהעיר הסינית  ווהאן שיגיעו לשלושה נמלי תעופה - סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וניו יורק קנדי - יעברו את הבדיקות. מוקדם יותר היום (שלישי) החליטו בכירי ה-CDC להוסיף גם את שיקגו ואטלנטה לרשימה.

בנוסף, נוסעים שיגיעו מווהאן יחוייבו לעבור באחד מחמשת נמלי התעופה, וזאת כדי למנוע התפרצות של המחלה.

 

נמה"ת LAX הוא אחד מ-5 בארה"ב שבהם יערכו בדיקות רפואיות של נוסעים (צילום: Shutterstock)

 

הנדבק מוושינגטון נחת בסיאטל ביום רביעי האחרון, אך ככל הנראה תסמיני המחלה טרם הופיעו. רק במהלך סוף השבוע הוא פנה לרופאיו ואושפז בבית החולים.

כאמור, שישה בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף - כולם אזרחי סין בשנות ה-60 וה-70 לחייהם. ב-CDC סבורים כי מקור התפרצות המחלה בחיות, אך רשויות הבריאות בסין דווקא טוענות כי הווירוס עובר רק בין בני אדם.

הבהלה נובעת בעיקר מהעובדה שגם מחלת הסארס שייכת למשפחת הקורונה וירוס, אך עד כה לא נראה שמדובר בווירוס קטלני כמו סארס. עם זאת, ב-CDC הוסיפו כי הווירוס עלול להפוך למסוכן יותר, ולכן ישנו רצון גדול שלא לאפשר את התפשטותו ברחבי ארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE