הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת פונזי עלתה למשקיעים בתעשיית המריחואנה ב-4.8 מיליון דולר
לפי כתב אישום שהוגש ע"י ה-SEC בדרום קליפורניה, שני אנשי עסקים רימו עשרות משקיעים והפעילו את התרמית כדי לממן חיים ראוותניים שכללו רכישת יאכטה ומכוניות פאר. "מה שהמשקיעים קנו היה חסר ערך לחלוטין", נטען בכתב האישום

שני אנשי עסקים מואשמים ע"י הוועדה לניירות ערך ובורסות של ארצות הברית (SEC) בביצוע הונאת משקיעים במיליוני דולרים. לפי החשד, השניים מכרו בעלות חלקית על מספר עסקים הקשורים לתעשיית המריחואנה בקליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפחות 25 בני אדם נפלו קורבן לצמד הנוכלים, גאי סקוט גריפית' בן ה-40 מהעיר לגונה ניגל (מחוז אורנג', דרום קליפורניה) ורוברט וויליאם ראסל בן ה-60, תושב מדינת וושינגטון. לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי בדרום קליפורניה, השניים גייסו סכום כולל של 4.85 מיליון דולר באמצעות ההונאה.

עוד עולה מכתב האישום כי שני החשודים פעלו במשך יותר משנתיים - מאוגוסט 2015 ועד דצמבר 2017 - ומכרו למשקיעים בעלות חלקית בחברת SMRB. החברה אומנם הייתה בבעלותו של אחד החשודים, גאי גריפית', אך בפועל החברה לא הייתה רווחית והשניים הפעילו הונאת פונזי.

חוקרי ה-SEC חשפו כי למשקיעים הובטח כי הסכום שישלמו ישמש "להפעלה ולשיפור של עסקי המריחואנה של SMRB", ושהם יקבלו נתח מהרווח העתידי. "מה שהמשקיעים קנו היה חסר ערך לחלוטין", אמרו בוועדה לניירות ערך. "SMRB מעולם לא הרוויחה כסף, וכל סכום ששולם למשקיעים הגיע מהון שהושקע ע"י אחרים", נכתב בכתב האישום.

לפי החשד, גריפית' העביר 1.8 מיליון דולר מהחברה לחשבונות בנק אישיים, ועם הכסף הוא רכש מכוניות פאר והשקיע בחברות אחרות. ראסל גם מואשם שהעביר את כספי המשקיעים לחשבונו האישי, ובעזרת 1.7 מיליון הדולר שהעביר הוא רכש עבורו יאכטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE