הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משקיעים באמריקה: איך תתחיל גם אתה לבנות את העתיד הכלכלי באמריקה לטווח הארוך
ממניות דרך נדל"ן ועד מטבעות קריפטוגרפיים כאשר הכלכלה בזינוק מטאורי זה הזמן לקחת סיכונים במגוון אפיקים. המדריך המלא לנתיבי ההשקעה המרכזיים והמרכזיים פחות באמריקה

המעוניינים להשתקע באמריקה, יוצרים בה את עתידם הכלכלי. אחרי או לפני הקמת משפחה, הדבר הראשון שיעמוד בסדר העדיפויות שלכם הוא הבטחת העתיד הכלכלי במגוון אפיקים שיש להכיר.

ראוי לציין, אין העצות הנ"ל באות להחליף את עצת אנשי מקצוע רלוונטיים שיוכלו לספק פתרונות המותאמים לסיטואציות פרטניות, יחד עם זאת כן עדיף לפני היציאה לשוק להכיר על קצה המזלג את האפשרויות הקיימות בחוץ, וזאת למרות שלא ניתן לומר דברים כלליים שיהיו מדוייקים לכלל המקרים, הרי שכן חשוב לפחות לחקור וללמוד לפני ביצוע ההשקעה!

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקזינו הגדול של שוק המניות פתוח. (אילוסטרציה) 


שוק המניות

שוק המניות של ניו יורק (NYSE) הוא הגדול בעולם לפי שווי המניות הנסחר בו ועל פיו נקבע גורלו הכלכלי של העולם. מפב' 2015 ועד היום עלה מדד 500 החברות הגדולות בארה"ב ה-S&P 500 ב-65%, מה שמעיד לדעת האופטימיסטים על חוסן הכלכלה האמריקאית בעתיד הקרוב.

500 החברות במדד זה הן החזקות במגוון תחומים גדול הכולל פיננסים, תעשייה, הייטק, רפואה וצרכנות.

בתוך כך, בורסות קטנות יותר קיימות גם במיאמי, בוסטון, פילדפיה ושיקאגו בהם סוחרים במטבע זר, באופציות, באגרות חוב, בטובין, ובחוזים עתידיים - כמובן שלכל מכשיר פיננסי מבין אלה יש את המורכבויות המאפיינות אותו.


איך משקיעים: מלבד קניית מניות דרך הבנק, מציעות חברות כדוגמת robinhood , trade republic ו eToro הישראלית שירותי ברוקר בארה"ב וללקוחות מסביב לעולם, אל אלה מתווספים שירותי ניהול ההשקעות הפרטיים עבור לקוחות בעלי שווי כספי גבוה. חשוב: במדדי המניות הגדולים מושקעים גם עובדים דרך קרנות הפנסיה וההשתלמות ( IRA,401K) שאליהן בדרך כלל מוסיף המעסיק תוספת שווה למנוכה משכר העבודה.  

 

(אילוסטרציה)

נדל"ן

בדומה לשווקי המניות, גם שוק הנדל"ן הוא עולם ומלואו, ולכל עיר שוק משל עצמה, ההשקעה במה שמכונה "סולם-הנדל"ן" (property ladder) - היא אופנה שהגיעה בשנים האחרונות גם למדינת ישראל. היא נתפסת כדרך המלך אל הרווחה הכלכלית, אחרי שקונים את הנכס הראשון במחיר יחסית נמוך, מרווחים ממנו שכר דירה המאפשר, יחד עם חסכונות נוספים מעבודה, לקנות את הנכס הבא אחריו ואולי אף את הבא אחריו. דבר המאפשר "הכנסה פסיבית", משכר הדירה (קחו עצה בחינם: אין דבר כזה הכנסה פאסיבית- יש לדאוג לגבות את הכסף מהדיירים ולדאוג לתקינות הדירה ולעמידה בתנאים הרגולטוריים).

המחיר של סולם הנדל"ן מתבטא בעיקר בעלות כניסה גבוהה לשוק בו פועלים מאז ומעולם משקיעים רבים. בשנת 2008 עמד שוק הנדל"ן בעין הסערה כשאגרות החוב מגובות המשכנתאות שנחשבו לבעלות רמת אמינות גבוהה, התגלו כהפוכות מכך, וגררו הפסדי ענק שהובילו להתערבות מאסיבית של הממשל בשווקים הפיננסים. 

איך משקיעים: מגוון אנשי מקצוע עוסקים בהנגשת שוק הנדל"ן אל המשקיע הפוטנציאלי, החל מסוכני נדל"ן המשך בחברות המתחמחות בנדל"ן להשקעה וכלה בטיפ המזדמן מהשכן.

לבסוף, ניתן להשקיע בנדל"ן בצורה עקיפה דרך קרנות ריט (REIT Real Estate Investment Trust) המורכבות מחברות שבבעלותן נדל"ן מסחרי ומתחמי דיור שמניבים תשואה משכירות וש"אורזות" את כולן במעין "סל" אחד לטובת המשקיעים. דרכן קרנות אלו ניתן להשקיע בסכום נמוך יותר משהיה דרוש לו היה נקנה נכס (איכותי) במלואו (סביב ה25,000 $).

בנכסים אלה כמובן מגולמות גם מגוון עלויות ניהול ורגולציה, זאת במחיר תשואה נמוכה יותר למשקיע.

 

(אילוסטרציה)

השקעות בלתי קונווציונליות - מתכות יקרות ומטבעות קריפטוגרפיים

השקעות במתכות יקרות ומטבעות קריפטוגרפיים נחשבות מגננתיות-פסימיות, בעיקר למקרי אסון כהתמוטטות שווקי המניות, והתמוטטות הממשל עצמו ויחד עמו הדולר, בהיותם כאלה, יש שיאמרו שהן חלק אינטגרלי מתיק השקעות של כל משקיע אחראי, גם אם במינון נמוך.

לקהילות המשקיעים במתכות היקרות (בעיקר-זהב) ובמטבעות הקריפטוגרפיים (בעיקר-ביטקוין) משותפת אמנם הפסימיות בנוגע לכלכלה במצבה היום, אך הן מציגות שתי השקפות סותרות בנוגע לאיך יש להתמודד עם תרחישי קריסה. אחת טוענת שיש לחזור לאמצעי חליפין פיזיים שיהיו מבוססים על זהב או מתכות אחרות, ואחרת סוברת שיש לצפות פני עתיד הנתמך על עקרונות מדעי המחשב עליהם נשען הביטקוין (הוכחת עבודה וקונצנזוס מבוזר).

בנוסף טוענים תומכי הביטקוין, כי מימלא הכל משתמשים בכרטיסי אשראי ובאפליקציות תשלום וכי לא ירחק היום בו תופקע לחלוטין מהמדינה הפונקציה של יצירת הכסף לאחר שזו הוכיחה שחיתות וחוסר מסוגלות בניהול אספקת הכסף (וראו: מקרי השחיתות והאינפלציה הרבים).

ההשקעה במטבעות קריפטוגרפיים לא מתאימה לחלשי-הלב, בתוך שנה יכול ערך המטבע להשתנות בצורה דרסטית לכל כיוון עם כל שינוי בתחושות המשקיעים, בחדשות הרגולטוריות ובגילוי של פריצה או מעילה בבורסת מטבעות כזו או אחרת. יחד עם זאת, העלייה בערכו של הביטקוין שקיים 11 שנים בלבד מאפס לשווי של מאות מיליארדי דולרים (לכלל המטבעות), מדגים את האימרה שלא ניתן להרוויח בלי סיכון.

הזהב, לעומת זאת, קיים כהשקעה מאז ומעולם, ותומכיו אף מציינים כי שמר על כוח הקנייה שלו עם התקדמות הזמן, אף שגם הוא חווה תנודתיות משלו,הוא עלה ממחיר של 400$ לאונקיה בשנת 2000 לשיא של 2000$ בשנת 2011, ומאז חווה ירידה ודשדוש יחסיים עד לרמה של כ1400$ כיום. 

 

ביטקוין. אילוסטרציה


איך להשקיע:
מתכות יקרות: ניתן לקנות מסוחרים הממוחים לעניין מטבעות ובבורסות ניתן לרכוש קרן העוקבת אחרי המחיר העולמי של הזהב, אך הזהב הפיסי לא מוחזק אצל המשקיע, לכך יש את היתרון שיש עלות קטנה יותר של שמירה על הנכס, אך את החיסרון שיתכן וביום פקודה שבו יתמוטט הסדר הכלכלי, לא תמסר הסחורה.

בנוסף, מציעות חברות פרטיות שונות שירותי אחזקה של המתכות בכספות שונות עבור הלקוח ברחבי העולם, שלה יתרונות וחסרונות דומים לבורסה, בשינויים קלים.

 

 

זהב. אילוסטרציה

מטבעות קריפטוגרפיים: קיימות מגוון בורסות המוקדשות לחלוטין לענייני מטבעות קריפטוגרפיים, בנוסף ניתן (בעיקר בערים הגדולות) לרכוש עבור מזומן מאנשים פרטיים, אפליקציות כמו square, וcoinbase (האחרונה מפעילה גם בורסה) , מאפשרות קנייה של מטבעות קריפטוגרפיים בכרטיס אשראי, ובנגיעת מסך דרך הנייד.

בשנים האחרונות,קבוצת CME משיקגו מפעילת בורסות מהותיקות והגדולות בארה"ב, מאפשרת מסחר בחוזים על ביטקוין דרך פלטפורמה מאושרת לחלוטין מבחינה רגולטורית, אף שלא ניתן להחזיק דרכה ביטקוין בצורה ישירה.

עולם ההשקעות יכול להיות מסוכן ולא וודאי, אף למשקיעים מנוסים ובמיוחד למתחילים, אך לא ניתן להימנע ממנו לחלוטין אם רוצים לבסס רמת חיים גבוהה לאורך זמן ובמיוחד לזמן פרישה.

צריך להיות מוכנים ללמוד ולהשקיע גם זמן וחשיבה בלימוד הנושאים כדי להיות בטוחים בהשקעה שמבצעים, יש להתייעץ עם מגוון של אנשים ואנשי מקצוע ולהיות מוכנים ללמוד מנסיונם של אחרים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE