הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נגיף הקורונה התגלה בלוס אנג'לס
מקרה רביעי של הנגיף התגלה באמריקה חולים ב-14 מדינות. למעלה מאלפיים חולים ועשרות הרוגים מעוררים דאגה בקרב מומחי בריאות. מספר מדענים חושדים כי מקור הנגיף בשוק איכרים מקומי בעיר ווהאן שהגיש מרק עטלפים

רשויות הבריאות בקליפורניה אישרו כי צמד מקרים של נגיף הקורונה התגלו במדינה.

אחד במחוז אורנג' ואחר במחוז לוס אנג'לס. במחוז לוס אנג'לס ישנם פרטים כי האדם החולה טס ממוקד הנגיף בוואהן שבסין ב-22 בינואר לנמל התעופה LAX, וכי הוא כעת מקבל טיפול בבית חולים באזור לוס אנג'לס.

"האדם שנדבק ניגש מיד לקבלת טיפול רפואי בשדה התעופה ברגע שלא הרגיש טוב, המטופל הועבר מידית מ-LAX לבית החולים וכעת אין איום מידי על כלל הציבור", מסרה ד"ר ברברה פרר.

נכון ליום שישי מדווח עיתון הל.א טיימס כי כ-18 בני אדם בין הגילאים 3 ו-58 נבדקו עבור הוירוס בקליפורניה, וגורמי הבריאות מסרו כי כל מי שמגיע מסין ללוס אנג'לס עובר בדיקות מקיפות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נגיף הקורונה (צילום: ויקיפדיה)

"זהו וירוס הקורונה השלישי מאז ראשית המאה", מסר ד"ר פיטר הוטץ, דיקן בית הספר הלאומי לרפואה טרופית בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ביילור ביוסטון. ד"ר הוטץ הזכיר את נגיף ה-SARS שהתגלה בשנת 2002, ואת נגיף

MERS הפחות ידוע שהתגלה בשנת 2012.

"עדיין מוקדם מאד, מה שאיננו יודעים רב ממה שאנו יודעים", מסר הרופא שאינו סבור שהנגיף יהיה קטלני כ-SARS שאחוז המתים ממנו היה בגובה 10%. לאחר ארבעה מקרים של הנגיף בארה"ב, ביקורת רבה כוונה לאחרונה כלפי ממשלת סין שלמרות שנראה כי עתה היא עושה מאמצים אדירים להילחם בהתפשטוות המגיפה (כולל בניית בתי חולים יש מאין בפחות משבוע ימים) הרי שעד לפני כשבוע נראה כי היא לא עשתה מספיק לעצור את המחלה.

אחרים טוענים כי הממשלה אף מסתירה את מימדיה האמיתיים של המגפה שיש הטוענים כי עומד על עשרות אלפים של חולים.

אך נכון לעתה במידה והמידע שמוסרת ממשלת סין אכן מדויק, אחוז התמותה מהמחלה עומד על כשני אחוזים מסך החולים העומדים על 56 בני אדם מתוך כ-2000 חולים.

בינתיים מקרים נוספים התגלו בסיאטל ובשיקאגו, "בני אדם מעבירים את הנגיף אחד לשני, נדע יותר בשבועות הקרובים, כעת, נראה כי הנגיף יותר קשה להעברה מנגיפים כשפעת או כחצבת", מסר ד"ר הוטץ שמאז שהעניק את הראיון הנרחב שלו לאתר ברייטבארט החלו מתפרסמות השערות כי מקור הנגיף מצוי בבשר עטלפים שנמכר בשווקים המקומיים של העיר ווהאן.

השערה אחרת של בכירים מישראל היא כי אזור הנשק הביולוגי המרכזי של סין מצוי בעיר ווהאן וייתכן כי מקור הנגיף מדליפה שהתרחשה שם.

 

העיר וואהן (צילום: Prologis)

כדי למנוע את העברת הנגיף ממליץ ד"ר הוטץ על פעילויות מנע הדומות לאלה שנוקטים כדי להימנע משפעת; בינהן, שטיפת ידיים תכופה, כיסוי הפה בזמן שיעול והתעטשות, ושמירת מרחק מאנשים שייתכן ונגועים במחלה.

בין הסימפטומים יש למנות חום, קושי בנשימה, שיעול, תסמינים הקשורים בדלקת ריאות.

סגן וועדת הבריאות הלאומית של סין לי בין מסר לכתבים כי ישנה אפשרות של מוטציה ויראלית והתפשטות נוספת של המחלה.  

בינתיים העיר ווהאן בת 11 מיליון התושבים שבמרכז סין הושמה בעוצר אווירי ותחבורתי גמור, אליה הצטרפו באחרונה עוד מספר ערים ואזורים בסין, כשמספר האנשים בעוצר בתחומי סין מגיע לכ-56 מיליון איש.

חולים שאומת כי נדבקו בנגיף נמצאו ב-14 מדינות שונות. בארה"ב כאמור אומתו 4 מקרים וישנו חשד לחולה חמישי שהושם בבידוד בטקסס.

במקביל שדות התעופה בשיקגו, אטלנטה לוס אנג'לס וניו יורק מבצעות סינון לאנשים הבאים מסין או שבאו דרך סין. מדינות אחרות אליהן הגיע הנגיף הן דרום קוריאה, אוסטרליה, תאילנד, מלזיה, ויאטנם ויפן כשגם רוסיה מהדקת את ביטחון הגבולות בה לאחר מקרה אחד שהתגלה בסנט-פטרבורג. 

עדיין אין לדעת אם חיסון שפותח כנגד SARS אפקטיבי בהתמודדות עם הקורונה. ובתוך כך ד"ר הוטץ מוסר כי הוא מודאג יותר מהשפעת ממנה נפטרו מאז אוקטובר אשתקד לפחות שישה ילדים בארה"ב. "אם אתם דואגים לבריאותכם התחסנו כנגד שפעת", מסר. 

כל מה שנוכל לקוות הוא שהסולידריות הגלובלית המופיעה כשנגיפים שכאלה מתפשטים בין בני אדם מכל רחבי העולם תישמר גם בימים בהם כולנו בריאים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE