הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב בהלם: הכדורסלן קובי בראיינט נהרג בתאונת מסוק
כלי הטיס ובו 9 בני אדם התרסק בסמוך לקלבסס. בראיינט בן ה-41, ששיחק בכל הקריירה שלו בלייקרס, נהרג ביחד עם בתו בת ה-13. הוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. טרם נמסרה הודעה לגבי זהותם של ההרוגים הנוספים

אגדת הכדורסל קובי בראיינט נהרג הבוקר (ראשון) בתאונת מסוק באזור קלבסס שבמחוז לוס אנג'לס, כך לפי משטרת לוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בראיינט בן ה-41 ובתו ג'יאנה, רק בת 13, נהרגו בתאונת המסוק ביחד עם שלושה בני אדם נוספים (צילום: Getty Images / קיי. טי. אל. איי.)

 

לפי הדיווחים הראשוניים, בהתרסקות נהרגו בראיינט וארבעה בני אדם נוספים. בשלב זה לא ברור מה הוביל לאירוע הקטלני, שהתרחש בסביבות השעה 10:00 בבוקר.

עוד דווח כי אשתו של בראיינט, ונסה, לא הייתה עמו במסוק. כשעתיים לאחר ההתרסקות דווח כי אחת מארבע בנותיו של בראיינט, ג'יאנה בת ה-13, נהרגה אף היא.

אדריאן ווז'נאוסקי, כתב ה-NBA הבכיר של רשת ESPN, אישר את הדיווחים לפיהם בראיינט טס ביחד עם בתו ג'יאנה בדרך למשחק כדורסל שלה. עוד נהרגו בהתרסקות הורה ונערה נוספת. בראיינט הותיר אחריו אישה, ונסה, ושלוש בנות נוספות: נטליה בת ה-17, ביאנקה בת ה-3 וקפרי בת ה-7 חודשים.

בשעה 2:30 בצהריים (שעון מקומי) התקיימה מסיבת עיתונאים בנוכחות שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס וילנואבה. לפי דבריו, ישנם 9 הרוגים (כל הנוסעים) בהתרסקות, אך הוא סירב למסור פרטים נוספים.

 

כוחות רבים הגיעו לזירת התאונה בקלבסס, מוקדם יותר היום (צילום: מכבי האש במחוז לוס אנג'לס)

 

 

בראיינט נולד בפילדלפיה והחל את הקריירה המקצועית שלו ב-1996 כשהצטרף ללוס אנג'לס לייקרס. הוא שיחק עד 2016 וזכה בחמש אליפויות ושתי מדליות זהב אולימפיות. הוא אף זכה בפרס השחקן המצטיין של הליגה (MVP) ב-2008, ופעמיים בפרס השחקן המצטיין של סדרת הגמר. הוא נבחר למשחק האול-סטאר 18 פעמים (16 עונות ברצף) ואף זכה בתחרות ההטבעות ב-1997.

רק אמש הצליח לברון ג'יימס לעקוף את בראיינט ולעלות למקום ה-3 בדירוג הנקודות ב-NBA בכל הזמנים. בראיינט צייץ לאחר מכן וכתב: "לברון ממשיך לקדם את המשחק, הרבה כבוד אחי", במה שכעת מסתמן כהודעתו הציבורית האחרונה.

 

הודעה על מותו של בראיינט מחוץ לאולם הסטייפלס סנטר שבו שיחק במשך 20 עונות (צילום: טוויטר)

 

זירת ההתרסקות הקטלנית (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

 

קארים עבדול ג'אבר, אגדת כדורסל נוספת ששיחק אף הוא בלייקרס, ספד לבראיינט: "רוב האנשים יזכרו את קובי כאתלט המדהים שהיווה השראה לדור שלם של כדורסלנים, אך אני גם אזכור אותו כגבר שהיה הרבה יותר מהספורט עצמו".

שאקיל אוניל, ששיחק עם בראיינט וזכה עמו בשלוש אליפויות: "אין לי מילים לתאר את הכאב שאני חש בעקבות הטרגדיה שבה איבדתי את האחיינית שלי ג'יג'י ואחי קובי. אני אוהב אותכם ואתגעגע אליכם. תנחומיי למשפחת בראיינט ומשפחות שאר הנוסעים".

הנשיא טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו והתייחס למותו של בראיינט: "שמעתי דיווחים על מותו של קובי בראיינט ושלושה אנשים נוספים בתאונת מסוק בקליפורניה. חדשות נוראיות".

קודמו של טראמפ, ברק אובמה, התייחס אף הוא לטרגדיה: "קובי היה אגדה על הפרקט ורק החל במה שהיה אמור להיות 'פרק 2' מוצלח במיוחד. בתור הורים, הלב שלנו כואב בעקבות מותה של ג'יאנה. מישל ואני שולחים אהבה ותפילות לוונסה ולכל משפחת בראיינט ביום נוראי זה".

מייקל ג'ורדן, בעיני רבים הכדורסלן הטוב בהיסטוריה, ספד אף הוא לבראיינט: "אני בהלם בעקבות הדיווחים על מותם של קובי וג'יאנה. מילים לא יכולות לתאר את הכאב שאני חש. אהבתי את קובי, הוא היה כמו אח קטן עבורי. דיברנו פעמים רבות ואני אתגעגע לשיחות שלנו. הוא היה אבא מצוין שאהב את משפחתו יותר מכל, והוא התגאה בבתו ובאהבה שלה למשחק הכדורסל. אני מבקש לשלוח את תנחומיי לוונסה, לקבוצת הלייקרס ואוהדי כדורסל ברחבי העולם".

 

בראיינט ומשפחתו בעת טקס הפרישה (צילום: Getty Images)

 

נתיב הטיסה של המסוק שהתרסק (צילום: FlightRadar24)

 

כאמור, נסיבות התאונה הקטלנית עדיין נחקרות, ואנשי המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) שהו שעות ארוכות באזור האסון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE