הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניקוד האשראי שלכם צפוי לרדת
אלה השינויים בצורת דירוג האשראי שעליכם לדעת אודותיהם. כדי להימנע מהורדה בדירג יש לשמור על "אשראי בריא", להימנע מהלוואות מיותרות, ולבצע תשלומים בזמן. אלה החידושים

 

FICO (חברת ניתוח מידע האשראי מסן חוזה) הודיעה בסוף השבוע כי היא פיתחה מודל חדש לדירוג אשראי אישי. המודל החדש לוקח בחשבון את רמות החוב של הצרכנים ואת אופן נטילת ההלוואות האישיות שלהם.
מודלים קודמים של דירוג היו עסוקים בהיסטורית התשלומים של הלקוח בעוד המודל החדש משכלל את רמות התשלומים על פני זמן ומסוגל גם לעבד נתונים רבים יותר, כולל מאזן התשלומים של השנים הקודמות במטרה להעניק ללווים ידע מירבי לגבי האופן בו אנשים מנהלים את מאזן האשראי שלהם.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)
 
 
בעקבות השינויים קרוב ל-80 מיליון בני אדם יחוו תנודה של כ-20 נקודות או יותר לפי הצהרה של דייב שלנברגר, סגן הנשיא של ניהול המוצרים ב-FICO, מביניהם לפחות מחצית יחוו עלייה בדירוג האשראי שלהם, המחצית השנייה תחווה ירידה. "אלה שיש להם חוב גבוה יחסית בהשוואה לאשראי הכולל שלהם, או שפספסו תשלומים יראו ירידה בדירוג אך מי שמשלם בזמן ולא סוחב מאזנים גבוהים יחווה גדילה", מסר שלנברגר.
ב-FICO מעריכים כי כ-110 מליון בני אדם יחוו שינויים צנועים בדירוג האשראי שלהם. "החדשות הרעות היא כי אלה שכבר נאבקים עם חוב יקבלו מכה קשה יותר על ידי השינויים של FICO", מסר פיננסייר בכיר מבית השקעות גדול בניו יורק, שהמשיך באומרו כי "החדשות הטובות הן שהבסיס לא השתנה - תשלומים בזמן, הימנעות מלקיחת חובות, יובילו לדירוג אשראי גבוה, ראינו ספקי הלוואות רבים הנכנסים לשוק בשנים האחרונות, לכן אין זו הפתעה שרמת החובות גוברת, רבים יותר לווים כספים אונליין בשיעורי הלוואה תחרותיים".
 
 
(אילוסטרציה: CNBC)
 
 
ואכן ברבעון החולף אמריקאים לווים במספרים גדולים, לפי הבנק הפדרלי החוב האמריקני גדל בכ-92 מיליארד דולרים ברבעון השלישי של שנת 2019, והוא כעת עומד על סכום של כמעט 14 טריליון דולרים.
 
השינויים החדשים יכנסו לתוקפם הקיץ.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE