הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על לא דבר - עשרת פלאי טבע אמריקנים עליהם סביר שלא שמעתם
ארצות הברית היא ביתם של פלאי טבע מרהבים, עם אתרים כמו ה'גראנד קניון', הפארק הלאומי 'ילוסטון', 'יוסמיטי' ורבים אחרים ברחבי המדינה. כמה מהאתרים ברשימה שלפניכם לא נחותים מאחיהם המפורסמים, והמוכרים יותר.

כולם יודעים שארצות הברית מתגאה בפלאי טבע מרהבים, עם אתרים כמו ה'גראנד קניון', הפארק הלאומי 'ילוסטון', 'יוסמיטי' ורבים אחרים ברחבי המדינה. עם זאת, העושר המהמם בפלאים לפעמים גורם לכמה מהמקומות המרהיבים ביותר 'ליפול בין הכסאות'. חבל! כמה מהאתרים ברשימה שלפניכם לא נחותים מאחיהם המפורסמים, והמוכרים יותר. התקשרו למשרד הנסיעות.

 

  1. 'הבאר של ת'ור' – קייפ פרפטואה, אורגון

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


Thor’s Well

הבולען העצום, שנראה ללא תחתית, הוא אחד האתרים המרהיבים והמסוכנים שבמדינה. הבולען בולע כמות רבה של מי ים עם עלות הגאות, כשהוא סוחף את כל אשר בסביבתו בכוח ובמהירות אדירים. למרות שמדובר ביעד מסוכן, הבאר היא תופעה ייחודית ומדהימה המושכת אליה צלמים ומבקרים רבים.

 

  1. החוף הלאומי 'Pictured Rocks' – מישיגן

Pictured Rocks National Lakeshore

מעבר לנופים עוצרי נשימה על חופיו של נהר סופּריור, זהו יעד פופולארי עבור תיירים רבים במהלך כל השנה. רצועת החוף השמורה משתרעת על 15 מיילים, שם תוכלו לחזות בכמה מן הסלעים היפים ביותר שתראו בחייכם, לא משנה אם אתם על סירה בקיץ או שמא על אופנוע שלג בחורף. תיירים יכולים לדוג, לטפס או לצפות בציפורים באזור הציורי.

 

  1. פארק היסטורי לאומי 'ג'ין לפייט' (Jean Lafitte) – ג'פרסון פּאריש, לואיסיאנה

Jean Lafitte National Historical Park and Preserve

אם אתה חושבים שזהו עוד יער 'רגיל', אם תתרכזו קצת יותר ותבחינו בשלוליות נוצצות המפוזרות פה ושם  - מהר מאוד תבינו שמדובר בביצה. המים כמעט לגמרי מכוסים במנגרובים ירוקים, היוצרים חזות של יער, הרבה פחות לח מהמציאות.

הפארק מציע הצצה לצמחיה, טבע וגם חיות ייחודיות למדינה הדרומית, בניהם תנינים, שפע אזובי עצים ועצי המנגרוב. השמורה ממוקמת אך 45 דקות מניו אורלינס הצבעונית, באזור נהר המיסיסיפי.

 

  1. הפארק הלאומי 'Slide Rock' בסדונה, אריזונה

Slide Rock State Park

האזור סביב סדונה שבאריזונה מפורסם בזכות הסלעים האדומים המאפיינים אותו, עם זאת, אם אתם מעוניינים בשינוי התפאורה, נסו לבקר באחד מהיעדים במדבר אריזונה במהלך עונת החורף. יעד מעולה ליד סדונה שכדאי לבדוק הוא פארק לאומי זה הממוקם ביער הלאומי. בקיץ תוכלו לשחות בבריכות הטבעיות, ובחורף תוכלו לחזות במראה יחיד ומיוחד ולראות את השלג על הסלעים האדומים.

 

  1. חוות לבנדר 'פּלינדבּה', מחזור סן חואן, וושינגטון

Pelindaba Lavender Farm

כל הכניסות האחרות ברשימה נוצרו על ידי הטבע, יעד זה הוא דוגמא ליצירה אנושית, הממוקמת באי שלחופי מדינת וושינגטון. לא תישארו אדישים למראות עוצרי הנשימה.

הניחוח הנעים, גווני הסגול והירוק והשורות המסודרות הופכות את הפריים לאסתטי ופוטוגני! אל תופתעו אם תתבלבלו ותחשבו שאתם בשדות הפרחים בצרפת או יפן.

 

  1. 'הכפר של טאוס' – טאוס, ניו מקסיקו

Pueblo of Taos

הפואבלו הוא כפר אינדיאני עתיק ואחד מאתרי המורשת של ארגון אונסקו (UNESCO). חפירות מציעות כי ההתיישבות בת 1,000 שנים, היא ננטשה מסיבות לא ידועות במאה ב-13.

הכפר ממוקם בתחומי שמורה אינדיאנית, בה מתגוררים 4,500 תושבים. הבניינים בפואבלו עשויים מחומרים טבעיים – קש, מים ובוץ. למבנה רב הקומות שלפניכם קירות עבים שחיזקו את יסודות המבנה.

 

  1. נהר 'טגרט' – הפארק הלאומי גרנד טיטון, וויומינג

Taggart Lake

אחד ממסלולי הליכה המרוחקים בוויומינג ייקח אתכם לנהר הפלאי – המים השקופים והבבואה של הטבע מסביב, ורכס הרי 'טנטון' של הרי הרוקי בפרט. הנופים המהממים, השקט והשלווה של הטבע, כמו גם חיות הבר בהם תבחינו לאורך המסלול, כל אלה הם חלומו של כל מטייל נלהב.

 

  1. מפליי אביקווה (Abiqua) – מחוז מריון, אורגון

Abiqua Falls

מסלול נוסף ופופולרי הם המפלים הציוריים שביער הסבוך. הדרך למפלים מסובכת למדי, אתם תצטרכו לרדת לבריכה שבתחתית המפל דרך הסלעים הגבהים – אבל הם ללא ספק שווים את המאמץ הנוסף. הכל בשביל לשחות במיקום הציורי.

 

  1. גייזר 'פליי' - גרלץ', נבאדה

Fly Geyser

לפני שנקנו על ידי מארגני פסטיבל 'ברנינג מן', הגייזרים היו ממוקמים בחוות 'פליי' (Fly), ובשונה מגייזרים הנוצרים באופן טבעי, גייזר זה הוא דוגמא לגייזר מעשה ידי אדם. הכל התחיל בשנות 1916, כשבעל החווה החליט לחפור באר בשטחה. למרבה ההפתעה החופרים נתקלו במעיין חם תת קרקעי, הפסיקו את החפירות ודאגו לאטום את הבור. נראה שהאיטום לא ממש עבד והמים העשירים במינרלים השאירו מצבורי סידן שיצרו סלעים מרהיבים. הסלעים הפכו לביתם של אצות המעניקות לסלעים גוונים ירוקים ואדומים בהירים. מבקרים יכולים לחזות בגייזר בין החודשים אפריל ואוקטובר.

 

  1. חוף 'ריאלטו' – פארק לאומי 'אולימפיק', וושינגטון

Rialto Beach

החוף הייחודי מציע את הנופים היפים ביותר של החוף הפסיפי שייצא לכם לחזות. ממוקם בקצהו של הפארק הליאומי 'אולימפיק', קו החוף מציע תצורות סלע מדהימות ועצומות, גזעי עצים עתיקים ואבנים גדולות מפוזרות המכסות את החוף. הבריכות הקטנות שניתן לראות ברחבי החוף מארחות אורח ייחודי למדי – כוכב ים בצבעי כתום וסגול זרחניים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE