הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלומברג נגד ברני: "סנדרס רוצה להפוך את אמריקה לקיבוץ"
כשהוא מוביל ברוב הסקרים, ברני סנדרס הפך למטרה עבור שאר המתמודדים. במהלך עצרת בחירות שנערכה במרכז קהילתי יהודי בפלורידה, ראש עיריית ניו יורק לשעבר לא היסס לתקוף. "בחיים לא אתנה את כספי הסיוע לישראל"

מייקל בלומברג, לשעבר ראש עיריית ניו יורק וכיום מתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות בנובמבר, ערך במהלך סוף השבוע עצרת בדרום פלורידה, שם הוא תקף את הסנאטור ברני סנדרס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלומברג במהלך נאומו באוונטורה (צילום: רויטרס)

 

"אני יודע שאני לא המועמד היהודי היחיד שמתמודד על הנשיאות", אמר בלומברג במהלך הכנס במרכז הקהילתי היהודי "טרנברי" בעיר אוונטורה, "אבל אני כן היחיד שלא רוצה להפוך את אמריקה לקיבוץ".

על אף שלא הזכיר את שמו, בלומברג כמובן מתייחס לברני סנדרס, יהודי שהתנדב בקיבוץ בישראל בשנות ה-60. לפני ארבע שנים הפך סנדרס למועמד היהודי הראשון שזוכה בבחירות פריימריז במדינה כלשהי (ניו המפשייר) מצד שתי המפלגות הגדולות בארה"ב.

ההחלטה לתקוף את סנדרס אינה מפתיעה, בייחוד על רקע העובדה שסנדרס מסתמן כמועמד המוביל, וזאת שבוע בדיוק לפני הבחירות המקדימות הראשונות שיתקיימו באיווה. לפי הסקרים, סנדרס מוביל הן באיווה והן בניו המפשייר (הבחירות שם יתקיימו בעוד שבועיים בדיוק), והוא אף מוביל בסקרים הארציים שנערכו.

 

ברני סנדרס (צילום: Getty Images)

 

אחרי שתקף את סנדרס, בלומברג התפנה לתקוף גם את הנשיא טראמפ: "כשהנשיא מכנה את תומכיו כ'אמריקאים אמיתיים', הוא עושה שימוש בשפה שבה השתמשו אנטישמיים ואנשי ה-KKK במשך עשורים שלמים, דבר שחותר תחת הערכים הלאומיים שלנו. ובמקרים רבים הוא שותק, ולעיתים אף תומך בציוציו, בארגונים המפיצים שנאה", הוא אמר.

עוד אמר בלומברג כי "טראמפ מעודד תיאוריות קונספירציה שנבנות על שקרים, ועלינו לזכור שאנטישמיות היא תיאוריית הקונספירציה המקורית. יהודים לעולם לא יהיו בטוחים בעולם שבו נשיא ארה"ב סוחר בקונספירציות".

בלומברג חזר לתקוף את סנדרס, שבעבר אמר שהוא בעד להתנות את כספי הסיוע שישראל מקבלת בהכרה במדינה פלסטינית: "כנשיא, תמיד אתמוך בישראל ולעולם לא אתן לכספי הסיוע למדינה להיות מותנים בדבר כלשהו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE