הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המומחים מגלים: אילו ויטמינים יגנו עלינו מפני נגיף השפעת
אז ככה, רוב הסיכויים שאתם כנראה לא צורכים מספיק ויטמינים, כאלה המחזקים את המערכת החיסונית שלכם, במיוחד בזמן הזה של השנה. מומחים משתפים מהם הוויטמינים הטובים ביותר שכדאי לצרוך בעונת השפעת

אפילו אם התחסנתם נגד נגיף השפעת, אתם עדיין עלולים להילחץ כשמנהלת החשבונות מגיעה לעבודה עם שיעול קצת מחשיד ועיניים אדומות קמעה. בעוד שאתם דואגים לשטוף ידיים כדי להימנע מהמחלה המידבקת, אתם כנראה לא צורכים מספיק ויטמינים שיכולים לחזק את המערכת החיסונית שלכם, במיוחד בזמן הזה של השנה. מומחים משתפים מהם הוויטמינים הטובים ביותר שכדאי לצרוך בעונת השפעת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תפוז עשיר בויטמין C

מסתבר שהוויטמינים 3D, A ו-C כולם יחזקו את החוסן הטבעי נגד הנגיף השכיח. וויטמינים אלה, בשילוב עם אבץ ופרוביוטיקה, יספקו טיפול טבעי מונע, כך אומרת יועצת תזונה הוליסטית ומייסדת "Gut Of Integrity", סטפני פפדקיס. סביר שתחוו מחסור בוויטמין D במהלך החורף בגלל עננות גבוהה יחסית. על כן מומלץ לחזק העונה את הגוף בעזרת הוויטמין הבריאותי.

לפי ד"ר מלינדה רינג, תוספי תזונה המכילים ויטמין D, כשאתה אכן סובל ממחסור בוויטמין, יכולים בהחלט להוריד את סיכון ההידבקות בכ-40 אחוזים. יתרה מכך, ויטמין D יעזור עם שיעול יבש ומציק, באמצעות חיזוק המערכת החיסונית והגנה על הריאות.

נוסף על תוספי תזונה, פפדקיס אומרת שחשוב לצרוך מאכלים עשירים בוויטמינים A ו-C. נוגדי חמצון אלה מקטינים את קצב תגובות החימצון של הגוף, הם גם מחזקים את המערכת החיסונית. דלעת, בטטה, קייל וגזר כולם מכילים ויטמין A; פלפל ירוק, קיווי, גוייבה, תפוז, תות, קייל, ברוקולי ופטרוזיליה מכילים ויטמין C. הד"ר אומרת שמאכלים אלו מהווים "תמיכה חיסונית" שיכולים לעזור למנוע מחלות במהלך השנה כולה.

 

דלעת מחזקת את המערכת החיסונית

אבץ גם הוא פקטור מכריע בתיחזוק מערכת חיסונית איתנה. "קיים מידע המציע כי מנה גדולה של ויטמין C (תוספי תזונה), ביחד עם אבץ, כשנלקחים עוד בתחילת ההידבקות, עוזרת לצמצם את תקופת המחלה ואת חומרת התסמינים", כך אומרת ד"ר רינג.  אבץ במיוחד עוזר להאט התרבות וירוסים אחרים. כדי לוודא שאתם צורכים מספיק אבץ, מומלץ לאכול מאכלים עשירים באבץ כמו פירות ים, שעועית, עדשים, אגוזים, זרעים, דגנים מלאים וסויה אורגנית, בין היתר.

מומלץ לשלב מאכלים פרוביוטיים לתפריט החורפי כדי להגן על גופנו באופן הטוב ביותר נגד השפעת. "הם לא רק תורמים לבריאות המעי בעזרת חיידקים טובים. מקורות עשירים בחיידקים אלו הם מאכלים מוחמצים – כרוב כבוש, קמצ'י, מלפפונים חמוצים, יוגורט עשיר בשומן, קֶפִיר, מיסו, פטריית התה (קומבוצ'ה), נאטו, לבן ועוד.

 

ויטמינים - אילוסטרציה

אפילו אם אתם נוקטים בכל האמצעים הקיימים ולוקחים מספיק ויטמינים ומינרלים, חשוב לשמור על קשר הדור עם רופא המשפחה. "אנשים הנוטלים תרופות אשר מכלות את מצבורי הוויטמינים בגוף עלולים להצטרך תמיכה רפואית נוספת. שיחה קצרה עם הרופא או הרוקח יעזרו לכם להחליט מהי הדרך קדימה. אם אתם נוטלים תרופות ולא יודעים מה הם ההשפעות על רמות הוויטמינים בגוף, כדאי לבדוק עם הרופא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE