הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הבית הלבן במסר מאיים לג'ון בולטון: "עצור את פרסום הספר שלך"
בממשל טוענים כי היועץ לביטחון לאומי לשעבר מתכונן לפרסם תוכן מסווג, אך עורך דינו מסתייג מהקביעה וטוען שמדובר בתוכן שייחשף גם ככה בסנאט, אם וכאשר בולטון יזומן להעיד. במקביל, הנשיא תקף את בולטון וצייץ: "היינו כבר במלחמת העולם השישית אם הייתי מקשיב לו"

אנשי המועצה לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSC), הגוף שמייעץ לנשיא בנוגע למדיניות החוץ והביטחון, שלחו בשבוע שעבר מכתב לג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ובו הדרישה לעצור את פרסום ספרו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בולטון והנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

לטענת ה-NSC, הספר "החדר שבו זה התרחש: תקופתי בבית הלבן" מכיל חומרים מסווגים ואינו יכול להיות מודפס בגרסתו הנוכחית. המכתב, שנשלח ביום חמישי האחרון, הסביר כי מידע רב מסווג כ"סודי ביותר", ועל כן הספר "עלול לגרום לפגיעה קשה בביטחון הלאומי של ארצות הברית".

כזכור, קטע מתוך ספר זה פורסם השבוע בניו יורק טיימס, וממנו עולה כי הנשיא טראמפ דרש מבולטון במפורש להמשיך בעיכוב כספי הסיוע לאוקראינה, וזאת במטרה לגרום לרשויות במדינה לפתוח בחקירה כנגד סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, ובנו. פרסום זה גרם לסערה גדולה, שכן בימים אלה מתנהל הליך ההדחה כנגד הנשיא. הדמוקרטים בסנאט דורשים לזמן את בולטון למסור עדות, ובימים האחרונים מצטרפים אליהם גם מחוקקים מן הצד הרפובליקני. 

עורך דינו של בולטון, צ'ארלס קופר, התייחס לסוגיית מתן העדות בסנאט במכתב התגובה ששלח ל-NSC: "כידוע לכם, מנהלי ההדחה אמרו מספר פעמים כי הם חפצים בעדותו של בולטון במהלך המשפט. על אף שבשלב זה לא ידוע מתי, אם בכלל, מסירת העדות תתרחש, עליו להתכונן לאפשרות זו. אם אכן יזומן, קרוב לוודאי שהוא יישאל שאלות שהתשובות שלהן נמצאות בספרו. לכן לא הגיוני שהמידע הזה יוגדר כמסווג", הוא כתב.

 

"מי עושה דברים כאלה?" (צילום: AP)

 

בתוך כך, הנשיא טראמפ פרסם הבוקר סדרת ציוצים בהן תקף את בולטון ברמה האישית והמקצועית: "בולטון לא היה יכול לקבל אישור להיות השגריר באו"ם והוא התחנן בפניי שאתן לו תפקיד שאינו דורש את אישור הסנאט, דבר שעשיתי למרות שהרבה אנשים אמרו לו שזה לא רצוי. אם הייתי מקשיב לו, היינו כבר נמצאים במלחמת העולם השישית. עכשיו הוא כותב ספר מגעיל ולא נכון המכיל חומר מסווג. מי עושה דברים כאלה?", צייץ טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE