הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסרת נתיבים והוספת מדרכות: הפרויקט שעשוי לשנות את פני שדרת הכוכבים של הוליווד
במסגרת הפרויקט השאפתני יתווספו מספר נתיבי אופניים מופרדים, אך גולת הכותרת תהיה הרחבת המדרכות לקרוב ל-8 מטר בכל צד. חברות הסיורים עלולות להיפגע מן המהלך, שנמצא כעת בשלבים ראשוניים במועצת העיר

למרות שהיא נקראת "שדרת הכוכבים", כל מי שביקר בשד' הוליווד המפורסמת יודע לומר שהאזור לא זוהר במיוחד: המדרכות צפופות וחסרי בית ישנים בכל פינה. אך מוקדם יותר היום (חמישי) הועלתה הצעה שעשויה לשנות את פניו של האתר התיירותי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כך תראה שדרת הוליווד המפורסמת? (צילום: חברת גנסלר)

 

מיץ' או'פארל, חבר במועצת עיריית לוס אנג'לס, הציג הצעה בת 90 עמודים שתיישר קו עם אתרי תיירות דומים כמו השאנז אליזה בפריז: "השדרה בכלל לא מתקרבת לפוטנציאל שלה. אנחנו אופטימיים לגבי הסיכוי שניתן יהיה לבצע את השינוי במקום ההיסטורי הזה בתוך כמה שנים", הסביר או'פארל.

במסגרת השינויים שמציע או'פארל, הרחוב העצמו יוקטן באופן משמעותי לנתיב אחד לכל כיוון, וזאת בנוסף ל"נתיב אמצעי" שיאפשר פנייה לרחובות הצדדים. שינוי זה יחול על שד' הוליווד עצמה, בין שד' לה בראה לרח' וויין.

מעבר להסרת שני נתיבים, גם מקומות החנייה לאורך השדרה יוסרו, דבר שיאפשר להגדיל את שתי המדרכות (בשני הצדדים של הכביש) ל-25 רגל (7.6 מ') כ"א. בנוסף, התוכנית קוראת להקים נתיבים מיוחדים לאופניים המופרדים לחלוטין מכבישים.

עם זאת, חשוב לזכור כי המהלך זקוק לאישור המועצה וגורמים נוספים, ובעבר נרשמה התגנדות עזה מצד התושבים כאשר העירייה ניסתה להפחית בכמות הנתיבים בכבישים מסוימים.

 

הרחבת המדרכות צפויה לשנות לחלוטין את האופן שבו השדרה מתנהלת (צילום: חברת גנסלר)

 

או'פארל הסביר כי הוא מציג את התוכניות כעת במטרה לקבל משוב מהציבור הרחב: "אנחנו לא יכולים לבצע את השינויים בלי לקבל את תמיכת התושבים, ראינו בעבר פרויקטים דומים שבוטלו בשל לחץ ציבורי", הוא אמר.

מי שעלולים להיפגע מהמהלך הם העובדים בחברות הסיורים הרבות. ג'ף נפשין, מבעלי חברת Star Track Tours, התייחס להצעה: "זה פוטנציאל לבלאגן גדול. מצד אחד אני אוהב את הרעיון להפוך את שד' הוליווד להיות דומה יותר לשד' רודאו", הוא אמר, "אבל מצד שני הפחתת הנתיבים עלולה להביא לאיסור כניסה של אוטובוסים לרחוב. אנחנו חייבים להמשיך לבצע סיורים שם כי אנשים אוהבים לראות את המקומות המדהימים בשדרה מקרוב".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE