הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום קליפורניה: 200 מפונים מסין הוכנסו להסגר של שבועיים
תחילה סברו רשויות הבריאות כי הנוסעים ישוחררו כעבור 72 שעות, אולם הבוקר הוחלט שהם יישארו בבידוד במשך שבועיים נוספים. דגימות נשלחו למעבדת ה-CDC, ולמרות שאיש מהנוסעים אינו חש ברע, הם לא ישוחררו בקרוב לביתם. "ההחלטה חסרת תקדים, אבל האיום הבריאותי הוא גם כזה"

אזרחי ארצות הברית אשר פונו מהעיר ווהאן, ממנה פרץ נגיף הקורונה הקטלני, הוכנסו להסגר בבסיס צבאי במחוז ריברסייד, כך נמסר מרשויות הבריאות שהוסיפו כי תקופת ההסגר צפויה להימשך כשבועיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס הצ'רטר שבו הגיעו כ-200 מפונים מסין (צילום: Getty Images)

 

מדובר ב-195 עובדי הממשל ומשפחותיהם, לרבות ילדים, שנחתו בבסיס "מארץ'" ביום רביעי. עוד קודם לכן טיסתם עצרה באלסקה, שם הנוסעים עברו מספר בדיקות רפואיות. תחילה סברו רשויות הבריאות כי המפונים יעבירו תקופה קצרה יחסית, כ-72 שעות, בהסגר, וזאת במטרה לוודא שאיש אינו מפתח את תסמיני המחלה. אלא שכעת הוחלט להאריך את ההסגר ללפחות שבועיים נוספים.

ד"ר ננסי מסוניר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות נשימה (NCIRD), הסבירה כי מדובר בפעם הראשונה מזה 50 שנה שהממשל הפדרלי הורה על הסגר כלשהו: "אנחנו מבינים שמדובר בהחלטה חסרת תקדים, אבל אנחנו ניצבים בפני איום בריאותי חסר תקדים. הסגר הוא אחד הכלים שיש ברשותנו כדי למנוע את התפשטות המגפה", היא אמרה.

עוד הסבירה מסוניר כי ההחלטה להאריך את ההסגר נבעה מראיות חדשות שמצביעות על הצורה הקלה שבה המחלה עלולה להיות מועברת לאדם לאדם, בייחוד לאחר שאתמול נרשם המקרה הראשון של העברת המחלה בתוך ארה"ב. שיקול נוסף שהוביל להחלטה היה העובדה שכבר דווח על אלפי נדבקים בנגיף: "הנתונים של היום מצביעים על עלייה של 26% בפחות מיממה, וזה בהחלט מדאיג", הסבירה מסוניר.

 

הנוסעים הורדו מהמטוס והושמו בהסגר (צילום: AP)

 

רשויות הבריאות במחוז ריברסייד מסרו כי ימשיכו לשתף פעולה עם ה-NCIRD. חוסה ארבאיו, דובר מחלקת הבריאות במחוז, הסביר: "כשנודע לנו שהמטוס ינחת אצלנו, הכנו את התשתית ל-14 ימי עוצר. לא תהיה בעיה מבחינתנו אם יהיה צורך להאריך את זה".

בתוך כך, אנשי ה-NCIRD הסבירו כי איש מהנוסעים לא הציג תסמינים הקשורים למחלה, ודגימות נשלחו למעבדת המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) באטלנטה לבחינה נוספת. "אנחנו נערכים למצב של מגפה, אך כמובן מקווים שזה לא יהיה המקרה", הסבירה מסוניר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE