הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרשויות מאשרות: חולה בקורונה זוהה בסנטה קלרה
היסטריית החשש מהידבקות בנגיף הקטלני מסין הובילה את ממשל טראמפ להמנע מסיכונים ולשים בהסגר כל אזרח אמריקאי שמגיע מאזור ההתפרצות וכן למנוע את כניסתם של מבקרים משם. מוקדם יותר הבוקר הוכרזה אזהרת נסיעה לסין

שר הבריאות האמריקאי, אלכס אזר, הודיע בשעות הצהריים כי ממשל טראמפ הכריז כי ווירוס הקורונה יוגדר כמצב חירום בריאותי בארצות הברית. החל מיום ראשון בשעה 5 בערב, אזרחים אמריקאים החוזרים ממקור ההתפרצות בסין, העיר ווהאן, יושמו בהסגר למשך 14 יום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רופא במהלך טיפול באדם שנושא את הנגיף בחדר בידוד בווהאן סין

אזר הוסיף כי הנשיא טראמפ הורה על עצירה זמנית של הכנסת מבקרים זרים שעלולים להגדיל את סיכון הפצת הנגיף הקטלני.

במקביל, במהלך שעות הצהריים, אישרו הרשויות  כי אדם נוסף אובחן כנגוע בנגיף הקורונה. מדובר בתושב סנטה קלרה שבצפון קליפורניה. מקרה זה מצטרף לשישה נוספים, בהם שניים ממחוזות לוס אנג'לס ואורנג' שבדרום קליפורניה וכן בני זוג משיקגו שהעבירו את הנגיף מאחד לאחר במה שהיווה את מקרה ההידבקות הראשון על אדמת ארה"ב.

מוקדם יותר הבוקר, פרסם משרד החוץ האמריקאי אזהרת מסע חריגה לכלל האזרחים בסין, וזאת על רקע התפרצות נגיף הקורונה. לפי הנתונים האחרונים של הממשל בסין, 9,692 בני אדם אובחנו כחולים במחלה.

 

שר הבריאות אלכס אזר

במסגרת אזהרת המסע, אנשי משרד החוץ ממליצים לאזרחים אמריקאים לצאת מהמדינה בהקדם. בנוסף, משרד החוץ הנחה את עובדיו לדחות נסיעות שתוכננו לסין עד להודעה חדשה: "מי שנמצא בסין צריך למצוא דרך לצאת מהמדינה, דבר שעלול להיות קשה בעקבות שיבושים קשים שנרשמו בקווי התעופה", נכתב באזהרה.

 

מבקרים מגיעים במהלך השבוע משנחאי סין, לשדה התעופה LAX בלוס אנג'לס

בתוך כך, הבוקר הודיעו שתיים מחברות התעופה הגדולות בארה"ב - דלתא ואמריקן - על ביטול כלל הטיסות לסין. טיסותיה של אמריקן איירליינס בוטלו החל מהיום ועד ה-27 במרץ, ואילו דלתא הודיעה על ביטול של טיסותיה החל מה-6 בפברואר ועד ה-30 באפריל. בהודעתה הסבירה דלתא כי החליטה להמשיך ולטוס לסין במהלך השבוע הקרוב כדי לסייע לאזרחים אמריקאים רבים לצאת מהמדינה.

למרות שגורמים רישמיים מתעקשים כי הסיכון בהפצת הווירוס בקרב הציבור האמריקאי ממשיך להיות נמוך, שר הבריאות מסר שהצעדים האחרונים ננקטו על מנת לסייע במאמצים להתמודד עם הלא נודע, כהגדרתו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE