הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אירוע הספורט הגדול בארה"ב מגיע למיאמי: כל הפרטים על סופרבול 54
משחק האליפות של ליגת ה-NFL יפגיש את הסן פרנסיסקו פורטיניינרס והקנזס סיטי צ'יפס, שתי קבוצות שהלהיבו מיליוני אוהדים במשך העונה. כ-100 מיליון איש יצפו במשחק ברחבי ארה"ב, וכ-65 אלף ישלמו סכומי עתק כדי לראות את החוויה מקרוב, לרבות הופעה של שאקירה וג'יי לו

בצל מותם הטרגי של הכדורסלן לשעבר קובי בראיינט, בתו ושבעה בני אדם נוספים, אירוע השיא של הספורט האמריקאי - משחק הסופרבול - יתקיים ביום ראשון הקרוב במיאמי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אצטדיון "הארק רוק" בו יתקיים המשחק (צילום: Getty Images)

 

המשחק יתקיים באצטדיון "הארד רוק" בצפון מיאמי ויתחיל בשעה 6:30 בערב (שחמ"ז, 3:30 בצהריים שחמ"ע). למעשה, האירוע יתחיל שעות ארוכות קודם לכן כאשר רשת פוקס (שמשדרת את המשחק) תחל בשידור ה"פרי-גיים" המסורתי.

המשחק עצמו יפגיש שתי קבוצות חזקות במיוחד: סן פרנסיסקו פורטיניינרס (49ers) וקנזס סיטי צ'יפס. עבור הצ'יפס, מדובר בהופעה השלישית בלבד בסופרבול והראשונה מאז שזכתה באליפות בפעם היחידה בשנת 1970. לעומתה, עבור נציגת סן פרנסיסקו מדובר בהופעה שביעית במשחק האליפות היקורתי, והראשונה מאז 2012. הקבוצה זכתה בעבר בחמש אליפויות, וזכייה נוספת תציב אותה במקום הראשון בטבל הזכיות, ביחד עם הפיטסבורג סטילרס והניו אינגלנד פטריוטס.

מדובר בפעם ה-11 שבה משחק הסופרבול משוחק בדרום פלורידה, והפעם השישית שהמשחק יתקיים באצטדיונה של הדולפינס (למרות שבעבר נקראה במספר שמות אחרים). 

 

הפורטיניינרס סיימו את העונה עם 13 ניצחונות ו-3 הפסדים בלבד (צילום: רויטרס)

 

הסופרבול הוא הרבה מעבר למשחק, הוא אירוע תרבותי בלתי נפרד מההוויה האמריקאית. עלות רכישת פרסומת בת חצי דקה עומדת על לא פחות מ-5.6 מיליון דולר, ויש לא מעט שיצפו במשחק רק כדי לראות את אותן פרסומות משעשעות. הזמרת דמי לובאטו תפתח את האירוע עם שירת ההמנון הלאומי, ובמחצית תתקיים הופעה משותפת של ג'ניפר לופז ושאקירה.

אשתקד, קרוב ל-100 מיליון אמריקאים צפו במשחק, ולפי ההערכות הנתון של השנה יהיה גבוה עוד יותר. אל האצטדיון עצמו יגיעו כ-65 אלף איש, והם צפויים להוציא סכומי עתק על הכרטיסים, המלונות ואתרי הבילוי הרבים במיאמי.

 

הכרטיסים ה"זולים" עולים יותר מ-4 אלף דולר, וכרטיסי ה-VIP עולים עשרות אלפים (צילום: מיאמי דולפינס)

 

הכרטיסים הזולים למשחק מתחילים ב-4,220 דולר, ומי שחפץ בחווית VIP ייאלץ להיפרד מקרוב ל-60 אלף דולר. מי שכמובן ימלאו את האצטדיון הם אוהדים של שתי הקבוצות, כך שלחישוב צריך להוסיף את עלויות הטיסה (כ-500 דולר בממוצע מקנזס סיטי, כ-400 דולר בממוצע מסן פרנסיסקו).

בתי המלון הרבים בעיר "מנצלים" את קיום האירוע ובחרו לייקר את החדרים באופן משמעותי. לפי האתר Kayak, שני לילות במלון 2 כוכבים יעלה קרוב ל-300 דולר ללילה. מי שרוצה להתנפק במלון 4 כוכבים ייאלץ להיפרד מ-880 דולר, בממוצע, ללילה. מה שאומר שמי שרוצה לראות את המשחק מקרוב נאלץ לשלם כ-6,000 דולר לכל הפחות.

 

שני מנהיגי הקבוצות, גרפולו ומהומס (צילום: Getty Images)

 

בפן המקצועי, מדובר בשתי קבוצות שהלהיבו את האוהדים במשך העונה האחרונה. מחד, סן פרנסיסקו סיימה את העונה במאזן של 13 ניצחונות ו-3 הפסדים בלבד, ומי שמוביל את הקבוצה הוא הקווטרבק ג'ימי גרפולו, שהיה מחליפו של טום בריידי בפטריוטס לפני שעבר לחוף המערבי.

מאידך, את הצ'יפס מוביל פטריק מהומס, קווטרבק צעיר שזכה אשתקד בתואר השחקן הטוב בליגה לאחר שמסר יותר מ-50 טאצ'דאונים. מהומס הוביל את קבוצתו למאזן של 12 ניצחונות ו-4 הפסדים, ובמהלך הפלייאוף הקבוצה הצליחה פעמיים לחזור מפיגור גדול ולהגיע למשחק המיוחל.

 

פטריק מהומס, הקווטרבק של הצ'יפס, הוביל את הקבוצה לניצחונות בפלייאוף למרות שנקלעה לפיגור מוקדם (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE