הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתחת ומעל לפני הים: "לראות שתי אטמוספירות בו זמנית אפשר רק בתמונה"
התמונת מדברות בעד עצמן: היא אולי קוראת לזה מזל, אך הפרס האחרון של הצלמת, אחד מיני רבים בהם זכתה במהלך השנים – אלו מצביעים על כך שלמורה מפאלוס ורדס יש כשרון ייחודי מאחורי העדשה

עבור רנה קאפוזולה, המזל משחק לטובתך כאשר "הכנה פוגשת הזדמנות".

ולמרבה המזל, היא הייתה מוכנה ומזומנה כשצילמה את התמונה הזוכה - כשברקע שקיעה צבעונית ומרהיבה, הכריש ששחה בסביבה נכנס לפריים, בזמן שמעליו ציפור שעטה לה במהירות לכיוון המים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התמונה הזוכה

היא אולי קוראת לזה מזל, אך הפרס האחרון של הצלמת, אחד מיני רבים בהם זכתה במהלך השנים – אלו מצביעים על כך שלמורה מפאלוס ורדס, שבמחוז לוס אנג'לס, יש כשרון ייחודי מאחורי העדשה.

קאפוזולה זכתה במקום הראשון בתחרות צילום יוקרתית שנערכה בגרמניה. הפרס הוענק לצלמת האמריקאית שהגיעה במיוחד לקבלו.

רנה הינה חלק מהצוות האמריקאי שזכה בתחרות, יחד עם חבריה רון ווטקינס מניו ג'רזי וג'ף מיליסן מהוואי.

התחרות, שמתמקדת בצילומים ימיים, החלה בשנת 2011 והפכה במרוצת השנים לאחת מהתחרויות היוקרתית מסוגה, עם נציגים מכ-40 מדינות.

 

צילום מיימי

לפני שהחלה הזוכה הגדולה לצלול בשנת 2004, היא מעולם לא צילמה תמונה מתחת למים.

"לא למדתי צילום בבית הספר, אך ציירתי בצבעי שמן והיה לי רקע אומנתי", אמרה המורה לביולוגיה ואנטומיה. "הכל תחת המים היה כל כך מדהים ומעניין".

היא בעצמה החלה במצלמה אמפיבית וזולה, היא מודה בחיוך, עם תמונות ראשונות אותן היא מתארת כ"איומות".

בשנת 2013 החליטה לטפח את כישורי הצילום שלה וגם קנתה סטרובוסקופ (פנס תת ימי).

"גם אם אתה מנסה לצלם את התמונות הכי טובות שאתה יכול, ללא הציוד המתאים הצילומים פשוט לא יראו טוב", אמרה קאפוזולה.

 

בשנת 2016, היא השתמשה במצלמת DSLR של חברת קנון ובבעלותה היה ציוד רב. היא הבינה עם הזמן שהתשוקה שלה יקרה עד מאוד – או אז החלה היא להירשם, וגם לזכות, בתחרויות צילום.

"התחלתי לזכות בפרסים, התחלתי להצליח. יתרה מכך, הבנתי שזו דרך נהדרת ליצור שיחה", אומרת רנה, שמוסיפה כי היא מנסה להוות השראה לתלמידיה.

צילומים נבחרים

באמתחתה של הצלמת המוכשרת 40 פרסים בין לאומיים, כמעט כולם בקטגוריית צילומים חצויים – צילומים המתעדים את שקורה תחת פני המים יחד עם הסביבה שמעל.

"דבר אחד שאני אוהבת במיוחד הוא שהם מספרים סיפור, בשונה מתמונה של כריש במעמקים בה סביר להניח שלא תדע היכן היא צולמה ומה נמצא בסביבתה" היא אמרה. "כשהתמונה חצויה, אתה רואה תמונה רחבה יותר של הסיפור. דבר נוסף שאני אוהבת – נראה כי אנשים נמשכים לתמונות אלו. אין לך אפשרות לראות במציאות את שתי האטמוספירות בו זמנית, אתה יכול לראות זאת רק בתמונה".

 

רנה קאפוזולה

במסגרת התחרות האחרונה, הצלמת זכתה ב-1000 דולרים עבור תמונת ה'כריש-ציבור-שקיעה'; הפרס הקבוצתי כלל טיול לגינאה החדשה, טיול בשווי של $10,000.

היא מספרת כי המקום האוהב ביותר עליה הוא פולינזיה הצרפתית, בגלל שלל מיני הכרישים שחיים באזור הריף ובמיוחד כריש שחור השוליים המופיע בתמונה.

צילום זה כמעט ולא קרה. בעת שנכנסה למים, הבחינה הצלמת שאחד הפנסים תקול – ציוד הכרחי המסייע להאיר את הכרישים מתחת למים. למרבה המזל, היה עליה פנס, אותו היא חיברה למצלמתה, בתקווה שהאלטרנטיבה תניב פירות ותאיר את הכריש הפוטוגני.

זה עבד, עינכם הרואות.

 

מקום ראשון - משלחת הצלמים האמריקאית

"מעולם לא תפסתי רגע דומה לזה, שהכריש מסתכל לעברי והציפור מישירה מבט לעדשה – זה מזל" היא אמרה. "הייתי מוכנה, אבל כשהציפור נכנסה לפריים ניצלתי את ההזדמנות, הרגשתי בת מזל שהיה לי את הפנס הנוסף בתיק".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE