הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נחטפות מן המדפים: האם מסכות מנתחים באמת יעילות בהגנה מפני ווירוס הקורונה
מלאי המסכות הכירורגיות אוזל במהרה, בזמן שאמריקנים רבים חוששים מנגיף הקורונה הקטלני; נגיף שהספיק להתפשט אל 18 מדינות מחוץ לסין, מדינת המקור, כולל שישה מקרים בארצות הברית

באין ספור חנויות ברחבי ארצות הברית, מלאי המסכות הכירורגיות אוזל במהרה, בזמן שאמריקנים רבים חוששים מנגיף הקורונה הקטלני; נגיף שהספיק להתפשט אל 18 מדינות מחוץ לסין, מדינת המקור, כולל שישה מקרים בארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אין סיבה לדאגה"

אנשים רבים, לבושי מסיכות, נצפו במדינות בהם נרשמו מקרי הידבקות בנגיף הקורונה, או בשמו הרפואי '-nCoV2019'.

לעניות חלק מהסיטונאים באמריקה הגורם לתופעה הוא פחד, הן מנגיף הקורונה והן מנגיף השפעת. אחרים טוענים כי האחראים לעלייה במכירות הם צרכנים מודאגים, כאלה המבקשים לשלוח את המסכות לקרוביהם בסין.

על כל פנים, נציגי ציבור מתחום הבריאות מרגיעים ואומרים - בעת הזו אין צורך להתגונן מהנגיף בעזרת מסכה; יתרה מכך, אין כל ערובה לכך שחבישת המסכה תגן מהזיהום הקטלני.

"עלינו להמשיך ולעקוב אחר המצב, אך כרגע אין סיבה להיכנס לפאניקה", אומר ד"ר צ'ארלס צ'יו, מומחה למחלות זיהומיות באוניברסיטת קליפורניה שבסן פרנסיסקו.

כל חמשת החולים ביקרו בווהאן שבסין, כך לפי המרכז האמריקאי למניעת מחלות, שאומר שאין כל ראיה להתפשטות הווירוס במדינה.

לפי שעה, הסוכנות לא המליצה על השימוש במסכות, מלבד עבור אלו שמכבר נדבקו ואלו השוהים בסביבתם.

 

אילוסטרציה

"חבישת המסכה בזמן שאתם משוטטים לכם לא תטיב עמכם, אלא אם אתם בסיטואציה בה אתם חשופים לנגיף המסוכן – או אז המסכה תועיל ותסייע", אומרת קולין קראפט, פקידה רפואית ראשית בבית החולים של אוניברסיטת 'אמרוי' שטיפלה במקריי האיבולה בארה"ב.

לעניותה של קראטפ, ההגנה הטובה ביותר, זהה להגנה נגד השפעת; שטפו את ידיכם בקביעות, ונסו לא לבוא במגע עם פניכם ועם משטחים מזוהמים.

מאריבת' סקסטון, פרופסור באוני' הרפואית אמרוי, אמרה שמסכות יכולות להוריד את הסיכוי לשאוף את הנגיף. עם זאת, על אלה החובשים אותן לעשות זאת באופן הנכון, וללמוד כיצד להסירן באופן שימזער את התפשטות החלקיקים הזיהומיים.

נציגי המרכז מבינים את דאגת הציבור ומרגיעים כי חוזרים ומרגיעים – אין סיבה לדאגה.

 

התפשטות נגיף הקורונה

"אנו מבינים מדוע אנשים רבים בארה"ב מודאגים מווירוס הקורונה ומהשפעותיו על הציבור האמריקני. הסיכון תלוי בהיחשפות לנגיף. כעת, יש לנו כחופן מטופלים שנדבקו בווירוס. עם זאת, לפי שעה הווירוס אינו מתפשט בקרב הקהילה. מהסיבה הזאת בדיוק, אנו ממשיכים להאמין שהסיכון הבריאותי המיידי להידבקות מנגיף הקורונה (באמריקה) הוא נמוך מאוד.

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE