הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה בתולדות אנוש: תמונות וסרטונים ברזולוציה עוצרת נשימה של השמש
"זוהי תרתי משמע הקפיצה הגדולה בתולדות האנושות במחקר השמש מאז ימי גלילאו. זה ביג-דיל". כך מסר פרופ' ג'ף קון מאוניברסיטת הוואי. הטלסקופ החדיש מבטיח לעזור לכולנו להבין את השמש טוב עוד יותר

וואוו.

טלסקופ מתקדם הממוקם על פסגת הר ההלאקלה באי מאווי שבהוואי, סיפק ביום רביעי השבוע את תצלומיו וסרטוניו הראשונים של שטח השמש.

הסרטון המדהים חושף פני שטח גזיים וסוערים בפירוט חסר תקדים שטרם נראה עד עתה בהיסטוריה האנושית, כך על פי דוברי קרן המדע הלאומית של ארה"ב.

 

הטלסקופ החדיש המכונה 'אינואיי' (צילום: USA Today)

התצלומים מראים את קרקע השמש מבעבעת בנוזל פלזמה גזי, היוצר פני שטח דמויי פופקורן מוזהב הפרושים בצורה דמויית תאים. הסיבה לכך היא ש"תאים אלה" הם למעשה ענניי גז עצומים הנוצרים ומתפרדים כתוצאה מהחום הפנימי של השמש המושלך כלפי פני השטח. כל תא 'קטן' שכזה הוא פחות או יותר בגודל מדינת טקסס.

 

פני השטח של השמש (צילום: USA Today)

הפירוט המדהים של הטלסקופ מאפשר לזהות אזורים בקוטר 18 מייל ברזולוציה טובה. תצפיות נוספות יסייעו למדענים לצפות פעילות סולארית העלולה להפריע ללוויני תקשורת ולהשפיע על זרימת החשמל בכדור הארץ.

ה-NSF (הקרן האמריקנית הלאומית למדע) מוסרת כי "הטלסקופ יאפשר עידן חדש של מדע סולארי, קפיצה הלאה בהבנת השמש והשפעתה על כדור הארץ".

"זוהי תרתי משמע הקפיצה הגדולה בתולדות האנושות במחקר השמש מאז ימי גלילאו. זה ביג-דיל", מסר ג'ף קון ממכון האסטרונומיה של אוניברסיטת הוואי.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE